رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر 25 هزار نفر برای مصاحبه کنکور نیمه متمرکز معرفی شدند و در نهایت 12 هزار نفر به عنوان قبولی معرفی می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۴:۰۲
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا ، محققان دریافتند نقش DNA در خوشحالی مردم دانمارک بسیار مهم است.
محققان کشورهای مختلف هر ساله در حال نظرسنجی برای شناسایی شادترین کشور جهان هستند که هم اکنون کشور دانمارک در صدر این جدول قرار دارد؛ امروز محققان در پی بررسی علل این برتری در خوشحالی هستند.
آنها با بررسی بر روی ژنتیک به اطلاعات جدیدی دست یافتند.
بررسی 131 کشور و کیفیت زندگی مردم آنها محققان را به نتایجی رسانده است.
این محققان دریافتند: منطقه جغرافیایی، فرهنگ، رفاه و بسیاری از عوامل در میزان خوشحالی مردم نقش دارد.
آنها همچنین در مطالعه دیگری ارتباط بین سلامت روانی و جهش در ژن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند در میان 30 کشور مورد مطالعه، دانمارک و هلند در بالاترین رتبه خوشحالی قرار دارند.
اندرو اسوالد از محققان این تحقیق اظهار کرد: بر اساس یافته‌های این تحقیق، الگوهای ژنتیکی نقش زیادی در میزان خوشحالی افراد دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۹
فرهنگ و هنر

در سال 2013 موسسه گالوب گزارشی مبنی بر بررسی وضعیت خشنودی و خوشحالی در بین 138 کشور منتشر کرد که بنا به این گزارش، عراق نخستین کشور غمگین جهان معرفی شده است. بعد از عراق، کشورهای ایران، مصر، یونان و سوریه به ترتیب به عنوان ناشادترین کشورهای جهان معرفی شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۳:۵۶
فرهنگ و هنر
آرمان نوشت:

در طول مصاحبه باورمان نمی‌شد که آمار واقعی باشد وقتی هم که مصاحبه را ویرایش می‌کردیم نمی‌خواستیم این واقعیت تلخ را باور کنیم. جزئیاتی که نماینده رشت در مجلس از آن پرده برداشت. واقعیتی است که دولت یازدهم باید با آن تا سه سال دیگر دست و پنجه نرم کند. ما هم باورمان نمی‌شد کسی که سواد نداشته باشد در مدرسه به تعلیم دانش‌آموزان مشغول باشد یا کسی توانایی نداشته باشد و در نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به کار شود. در عین حال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی «آسمان را نگاه و زمین را متر کنند». غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی دیروز پرده از جزئیات تخلفات گسترده دولتمردان نهم و دهم برداشت. مشروح گفت‌وگوی این نماینده مجلس در ذیل آمده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۱:۲۹
فرهنگ و هنر

محمدحسین نجاتی: اعضای کمیسیون آموزش مجلس و راس آنان محمدمهدی زاهدی وزیر علوم در اولین دولت محمود احمدی نژاد، درحالی نسبت به تغییر روسای دانشگاه ها در دولت تدبیر و امید معترض هستند و آن را مبنای استیضاح رضا فرجی دانا می خوانند که بررسی ها نشان می دهد فرجی دانا در مقایسه با محمد مهدی زاهدی نه تنها انتصابات موفق تری داشته بلکه تعداد آنان نیز بسیار کمتر از انتصابات زاهدی بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۱:۰۰
فرهنگ و هنر
علی جنتی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت از تدوین آیین‌نامه جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خبر داد و گفت: در گذشته مسئولیت رفع فیلتر و فیلتر کردن برخی سایت‌ها از اختیارات خاصی بود که به هیاتی 5 نفره سپرده شده بود که در این باره تجدید نظر صورت گرفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۰
فرهنگ و هنر

آمار ازدواج و طلاق‌های کشور در چند‌ سال اخیر، مسرت‌بخش نیست. در هیچ کجای اعداد و ارقام جدول‌ها و نمودارهای سازمان ثبت‌احوال کشور، خبرهای خوبی نمی‌رسد. هرچه هست، کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق در کشور است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۳ ، ۱۱:۰۸
فرهنگ و هنر