رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

چند ایرانی شیشه می کشند؟

سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۴ ق.ظ

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 345 هزار نفر در کشور مواد روانگردان شیشه مصرف می کنند. 
 به گزارش ایرنا 'بابک دینی زاده' روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: شمار معتادان به مصرف شیشه 26 درصد از کل جمعیت معتادان به مواد مخدر هستند.
 وی تصریح کرد: میزان مصرف مواد مخدر شیشه در کشور 126 تن است در حالیکه میزان کشفیات پنج تا هشت تن است.

 وی اظهار کرد: با توجه به اینکه 96 درصد از جمعیت آماری نگرانی شان اعتیاد به مواد مخدر بوده به گونه ای که این درصد از میزان نگرانی برای اشتغال نیز بیشتر است بنابراین می طلبد اهتمام جدی مسوولان برای طرح های پیشگیرانه داشته باشند.
 وی تریاک، شیشه و هروئین را عمده مواد افیونی مصرفی و کسب لذت کاذب، کنجکاوی و تفریح را از مهمترین علل گرایش به سمت مصرف مواد مخدر ذکر کرد و خواستار ارائه برنامه های مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان شد.
 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 90.7 درصد از معتادان مرد، 21 درصد دارای مدرک لیسانس، 53 درصد شاغل و 63 درصد از معتادان متاهل هستند.
 وی افزود: دسترسی معتادان به خدمات درمانی در کشور 17 درصد است در حالیکه همدان 40 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
 دین پرست اضافه کرد: میانگین کشوری تحت پوشش بودن معتادان در کشور 58 درصد گزارش شده در حالیکه این رقم در همدان حدود 75 درصد است که باید صحت این آمار بررسی شود.
 وی گفت: 661 معتاد در مراکز ماده 16 همدان پذیرش شدند که برای درمان این تعداد افراد هشت میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است.
 وی تصریح کرد: خلاهای قانونی از جمله جریمه اکتفا به نقدی فروشندگان مواد مخدر دسترسی افراد به مواد مخدر را راحت تر کرده که همین امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۵
فرهنگ و هنر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی