رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

نتایج ارزیابی صد شهر برتر به عنوان مقصدهای اصلی گردشگری سال ۲۰۱۷ میلادی موسسه یورو مونیتور اینترنشال نشان می دهد که این قطب مهم اسیایی (هنگ کنگ) سال گذشته ۲۶ میلیون گردشگر را به خود دیده است و پیش بینی می شود این میزان به ۴۴ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ میلادی افزایش یابد. در رتبه دوم بانکوک قرار دارد که ۲۱.۲۵ میلیون بازدید کننده در سال ۲۰۱۶ میلادی از ان جا بازدید کرده اند و رشد سالانه جذب جهانگرد آن شهر در حدود ۱۰ درصد بوده است. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۴:۳۸
فرهنگ و هنر

جوان هایی که زندگی مجردی را انتخاب می کنند دو دسته هستند. آن ها که با وجود داشتن خانواده ترجیح شان این است که به تنهایی خانه ای اجاره کنند و زندگی مستقل را تجربه کنند و دسته دوم هم کسانی که اجبار آن ها را وادار به تنها زندگی کردن ؛ کرده است. دانشجوها، جوانانی که به دنبال کار به شهرها آمده اند و یا آن ها که از همسر جدا شده اند و ناچارند تنها زندگی کنند.
مجید ابهری، استاد دانشگاه، آسیب شناس وعضو مرکز نخبگان تشخیص مصلحت نظام است. او از آمار 22 درصدی جوان هایی می گوید که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند آن هم در حالی که خانواده آن ها در همان شهر هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۰
فرهنگ و هنر

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی یا «یورَپ» ویرایش ۲۰۱۷ خود را درباره جایگاه موسسات جهان منتشر کرده است که نام ۲۲ موسسه ایرانی در میان ۲۵۰۰ موسسه برتر جهان به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر، «یورپ» از نظام‌های رتبه‌بندی جهانی برپایه عملکرد علمی است که موسسه‌های جهان‌تراز را شناسایی و جایگاه آنها را نسبت به یکدیگر ارزیابی می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۶
فرهنگ و هنر

فهرست ۲۵ موزه برتر جهان در سال ۲۰۱۷ را Trip Advisor - یکی از محبوب‌ترین سایت‌های کاربرمحور سفر ـ به انتخاب مخاطبان‌اش برگزیده و بازدید از آن‌ها را پیشنهاد داده است.
به گزارش ایسنا، پربازدید بودن شاید تنها شاخصِ انتخاب این موزه‌ها نبوده، برخلاف رسم رایج در ایران که موزه‌های پربازدید را برتر نیز تلقی می‌کنند، آن هم موزه‌هایی که در چند سال اخیر تنها سیاست متمرکزی که جدی پیش گرفته‌اند، افزایش نرخ ورودیه‌ها بوده، بی‌آنکه در امکانات و پذیرش بازدیدکنندگان‌شان تغییرات اساسی ایجاد کرده باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۸
فرهنگ و هنر

آلوارس نام منطقه ی ییلاقی است که هرسال عشایر استان اردبیل از اخوار زمستان تا شروع فصل پاییز دام و زندگی را به آنجا کوچ میدهند. سختی سنگ و ضمحتی کوه از مهربانی و سخاوت انها نکاسته است و به جرأت میتوان مهمان نوازی را صفت مشترک همه انها دانست.
در کوچ و صحرا کودکان و زنان پا به پای پدران و مردانشان در دشت و کوه مشغول به فعالیت هستند.
زنان در کنار تربیت فرزندان و مدیریت خانواده و کارهای روزمره ی خانه به اموری همچون دامپروی مشغولند.
اسب تربیت میکنند، هیزم جمع میکنند، ماست، کره، کشک و... تهیه و روانه بازار میکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۲
فرهنگ و هنر

حسن موسوی چلک در همایش «سلامت اجتماعی با محوریت بهداشت روان خانواده» که صبح امروز در سالن شهید فهمیده برگزار شد، با اشاره به پرونده های قضایی‌کشور اظهار کرد: در حال حاضر در ایران 80 میلیون نفری بیش از 15 میلیون و 200 پرونده قضایی در حال رسیدگی وجود دارد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طبق آمارهای رسیده ، امروز در هر ساعت 49 نفر روانه زندان‌های‌کشور می‌شوند این در حالی است که در سال 58 این آمار 10 نفر به ازای هر ساعت بود.
این مسئول توضیح داد: متاسفانه طی سال‌های‌گذشته جمعیتی‌که در آسیب‌های اجتماعی گرفتار می‌شوند چند برابر شده که این امر بسیار نگران کننده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۰
فرهنگ و هنر
دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به طرح افزایش سن ازدواج در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: علت اینکه چرا این فراکسیون به دنبال تصویب چنین طرحی است، مشخص نیست زیرا در حال حاضر 13 میلیون جوان در سن ازدواج داریم که موفق به ازدواج نشده اند.
به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: در حال حاضر سن ازدواج دختران بالای 24 و سن ازدواج پسران نیز 27 سال است که بیش از پنج میلیون نفر از آنها را دختران و بقیه را پسران تشکیل می‌دهند.
مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تصریح بر اینکه در حال حاضر مشکل ازدواج در میان جوانان وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس آمار، تعداد دخترانی که در شهرستان های مختلف، در سن پایین ازدواج می کنند، بین دو الی سه نفر هستند و در کل کشور حدود 43 هزار دختر زیر 15 سال ازدواج کرده‌اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۶ ، ۱۴:۰۱
فرهنگ و هنر