رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی در ایران گفت: هم اکنون 24 میلیون نفر در کشور دچار چاقی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، ˈفریدون عزیزیˈ در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی تغذیه بالینی رضوی و دومین سمپوزیوم بین المللی تغذیه آسیا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد افزود: در استانهایی مانند تهران، هرمزگان، سواحل دریای خزر و آذربایجان غربی و شرقی خطر ابتلا به چاقی بیشتر احساس می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۲۵
فرهنگ و هنر

دکتر جعفر مهراد، در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این رتبه بندی که از سال 2003 میلادی آغاز شده است 500 دانشگاه تراز اول جهان را بر اساس معیار های روشن و داده های قابل اعتماد رتبه بندی می کند.
استاد علم اطلاعات و دانش شناسی کشور گفت: این رتبه بندی اعتبار بین المللی دارد و دانشگاه های جهان از این رتبه بندی برای جذب دانشجویان برتر و بورسیه کردن دانشجویان ممتاز و نیز برای جذب اعضای هیات علمی برجسته استفاده می کنند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: دانشگاه هاروارد رتبه اول جهان را به مدت 12 سال به خود اختصاص داده است. سایر 10 دانشگاه برتر این رتبه بندی عبارت است از: استنفورد،MIT، برکلی، کمبریج، پرینستون، کالتک، کلمبیا، شیکاگو و آکسفورد. به طوری که مشاهده می کنیم در بین 10 دانشگاه ممتاز جهان تنها دو دانشگاه یعنی آکسفورد و کمبریج به انگلستان تعلق دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۹
فرهنگ و هنر

دکتر جعفر مهراد در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: محققان ایرانی از ابتدای سال میلادی جاری تا 17 مردادماه جاری (17 اوت 2014) بالغ بر 25 هزار و 217 عنوان مستند علمی را در مجلات علمی نمایه شده پایگاه استنادی اسکوپوس که دومین پایگاه استنادی معتبر جهان است ارائه کرده اند.
وی گفت: رتبه ترکیه که یکی از کشورهای نوظهور علمی در منطقه و در بین کشورهای اسلامی است با تولید 22 هزار و 311 مدرک - دو هزار و 906 مدرک کمتر از ایران - نوزدهم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۲۸
فرهنگ و هنر

خبرآنلاین: بر اساس گزارش سالانه اداره صنعت رقابت و خدمات (DGCIS) و بانک مرکزی فرانسه که دوشنبه یازدهم اوت منتشر شد فرانسه با 84.7 میلیون بازدید کننده پر بازدید ترین کشور جهان در سال 2013 محسوب می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۷
فرهنگ و هنر
داشتن شغلی با درآمد بالا همواره یکی از دغدغه‌های بسیاری از مردم دنیا بوده است. به تازگی وب‌سایت تحلیلی CareerCast فهرستی از 10 شغل غیر‌کاذب و پردرآمد سال 2014 آمریکا را ارایه کرده که در ادامه با هم می‌خوانیم. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۰
فرهنگ و هنر
پروفسور میرزاخانی که به دلیل تحقیقات برجسته‌اش در حوزه هندسه و نظریه ارگودیک کاملا شناخته شده است به همراه آرتور آویلا، مانجول بهارگوا و مارتین هایرر مدال فیلدز ۲۰۱۴ را امروز در کنگره بین‌المللی ریاضیات که در سئول کره جنوبی برگزار می‌شود، دریافت می‌کند.
بنابر اعلام داوران، مریم میرزاخانی در زمینه نظریه سطوح ریمانی و فضاهای مدولی آن به پیشرفت‌های چشمگیری نائل آمده و افق‌های جدیدی را در این رشته گشوده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۱
فرهنگ و هنر
شاید اینها آخرین نشریات مهم تاریخ مطبوعات ایران باشند؛ نشریاتی که هر کدام در دوره ای آمدند و موجی با خود ایجاد کردند. دیگر با آغاز دوران دیجیتال بعید است هیچ نشریه دیگری بتواند موج سازی را آغاز کند.


محبوب ترین نشریات ما بعد از انقلاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۷
فرهنگ و هنر