رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار ایسنا، بر اساس نتایج آمارگیری نیروی کار سال 1393 از سوی مرکز آمار ایران، بیکاری لیسانسه‌ها بیشتر از بیکاری سایر مقاطع بوده که بخش اعظمی از بیکاران این مقطع را زنان به خود اختصاص داده است.
همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد بیش از 110 هزار نفر با مدرک دکترا در کشور بیکارند که البته در این مقطع، بیکاری مردان بر زنان پیشی گرفته است.
نرخ دو رقمی بیکاری از یک سو و بیکاری جوانان، زنان و دانش آموختگان از سوی دیگر حکایت از اوضاع ناخوش بازار کار ایران دارد که در صورت عدم چاره‌اندیشی و سیاستگذاری مناسب در حوزه اشتغال، بازار کار را در آینده نزدیک با مشکل مواجه خواهد کرد.
تحلیلگران بازار کار بر این باورند که عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار، دلیل اصلی بیکاری جوانان است و تقاضای شغلی زیاد در مقابل رشته‌های تحصیلی متنوع، فرصتهای شغلی در بازار کار را محدود کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۴
فرهنگ و هنر

«جمشید شیخی» در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که دانش‌آموزان و دانشجویان از اقشاری هستند که در معرض اعتیاد قرار دارند، اظهار کرد: برای جلوگیری از به دام افتادن این قشر از جامعه باید نظارت جدی بر روی روابط آن‌ها به ویژه در سن بلوغ وجود داشته باشد و کارگاه‌هایی برای تقویت اعتماد به نفس در آن‌ها تشکیل شود.
وی با بیان این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد نقش تأثیرگذاری در مبارزه با مواد مخدر ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخیر یکی از رویکرد اساسی دولت حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد بوده است که برای موفقیت این سازمان‌ها باید از همه سرمایه‌های اجتماعی به‌ویژه وجود افراد معتمد و خوشنام استفاده شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۵
فرهنگ و هنر
در متن این اطلاعیه آمده است: در راستای تلاش برای ارتقای حرفه‌ای رسانه‌های کشور و تعیین شاخص‌هایی یکسان برای ارزیابی عملکرد آنها، پس از چند ماه بررسی کارشناسی، نتیجه اجرای طرح رتبه‌بندی روزنامه‌های کشور به منظور آگاهی مدیران محترم رسانه‌ها، محققان و پژوهشگران ارتباطات و نیز استفاده دستگاه‌های دولتی به شرح زیر منتشر می‌شود.
این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های اعلام شده در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و در بازه زمانی نیمه‌ دوم سال ٩٣ صورت گرفته است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۳
فرهنگ و هنر