رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان را 2.5 درصد اعلام کرد و گفت: ‌دختران دانشجو بیشتر به سمت مصرف مواد محرک و دانشجویان پسر به مواد سنگین مثل هروئین و شیشه گرایش پیدا کرده‌اند.
حمید صرامی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با وضعیت مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان گفت: ‌تحقیقی در سال 92 در دانشگاه‌های وزارت علوم انجام دادیم که نشان داد نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانشجویان 2.5 درصد است که نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.
وی ادامه داد: در این تحقیق مشخص شد وضعیت مصرف مواد مخدر در دختران دانشجو و در حوزه مصرف برخی داروها و مواد روان‌گردان نگران‌کننده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۵:۰۳
فرهنگ و هنر

هدف از این دیدار، پی‌گیری نصب مجسمه‌ی عمر خیام در شهر رم و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا با شهرداری این شهر در پروژه‌های فرهنگی اعلام شد. معاون فرهنگی شهرداری رم که خود را از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی کرد، در این دیدار اظهار امیدواری کرد که همه‌ی فرهنگ‌دوستان و کسانی که علاقه‌مند به دیدن زیبایی‌های واقعی هستند، بتوانند از مکان‌های دیدنی ایران دیدن کنند.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۵:۰۲
فرهنگ و هنر

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه 23.5 درصد (کمتر از یک چهارم) خانواده های نسل جدید بچه ندارند ، گفت: حدود 19 درصد خانواده های کل کشور نیز یک فرزند دارند.علی اکبر محزون در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه دو نسل در کشور ما به متولدین قبل و بعد از 50 تقسیم می شوند، افزود: براساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور،متولدین قبل و بعد از 50 مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که 79 درصد خانواده ها در نسل قدیم حداقل 3 فرزند و 82 درصد نسل جدید نیز حداکثر دو فرزند دارا هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۸
فرهنگ و هنر

رانندگی در هوای مه‌آلود و باران خطرناک‌تر از هوای معمولی است و گاه منجر به حادثه می‌شود.

یک گروه سه نفره از طراحان، سیستمی هوشمند برای دید بهتر در شرایط سخت آب و هوایی ارائه داده‌اند؛ آنها برف پاک کنی هوشمند طراحی کرده‌اند که دید راننده را در هوای بارانی و مه آلود آسان‌تر می‌کند و علاوه بر پاک کردن شیشه در هوای بارانی دارای ویژگی دیگری نیز هست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۸
فرهنگ و هنر
آفتاب- دکتر مهدی روانشادنیا(عضو هیأت علمی دانشگاه)هر ساله بزرگداشت پژوهش در قالب هفته ای به نام هفته پژوهش در سطح کشور عمدتا به صورت جلساتی برگزار می شود. معمولا، آنچه در این جلسات انجام می شود، این است که مسئولان اجرایی و بعضا علمی کشور، سخنرانیهایی مبنی بر اهمیت پژوهش و دستاوردهای آن مطرح می کنند. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۳
فرهنگ و هنر

در آستانه سال جدید میلادی، گمانه‌زنی‌ها برای مقاصد پرسفر آغاز شده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، سایت استرالیایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی 23مقصد را درجهان معرفی کرده است که در آن نام ایران نیز به چشم می‌خورد. این سایت با درنظر گرفتن پیشرفت‌ها، روندهای فرهنگی و جشنواره‌های جهانی، بهترین مقاصد گردشگری سراسر جهان در سال 2015 که شامل 23 مقصد هستند را معرفی می‌کرد. این مقاصد عبارت است از ژاپن، لیما در پرو، نروژ، ایران، کشتیرانی روی رودخانه در اروپا، نامیبیا، برلین، فیلیپین، لیتوانی، دنور، آفریقای جنوبی، فلورانس ایتالیا، کوراسائو، هاینان چین، باسک اسپانیا، تاسمانی استرالیا، نیویورک، ریودوژانیرو برزیل، ایرلند شمالی، پیتسبرگ در پینسیلوانیا، میانمار، لیوبلیانا در اسلوونی و آمریکا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۹:۴۹
فرهنگ و هنر

مدیر کل دفتر اطلاعات، آمار و مهاجرت سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه دو نسل در کشور ما به متولدین قبل و بعد از 50 تقسیم می شوند، افزود: براساس آخرین سرشماری انجام شده در کشور،متولدین قبل و بعد از 50 مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که 79 درصد خانواده ها در نسل قدیم حداقل 3 فرزند و 82 درصد نسل جدید نیز حداکثر دو فرزند دارا هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۳ ، ۰۹:۰۶
فرهنگ و هنر