رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۵۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

 اگر شما هم از ترافیک شدید روزانه در مسیر منزل یا محل کار خود شاکی هستید باید خوشحال باشید که در مسکو زندگی نمی‌کنید!
به گزارش ایسنا، گزارش کمپانی هلندی خدمات ترافیکی و ناوبری «تام تام» که اطلاعات آن از 180 شهر جهان جمع‌آوری شده، نشان می‌دهد رانندگان شهر مسکو بیش از رانندگان سایر شهرهای جهان در ترافیک می‌مانند.
بنابراین گزارش، میانگین تأخیر رانندگان مسکو در ساعات اوج ترافیک 76 دقیقه در ساعت برآورد شده است. به عبارت ساده‌تر در ساعت اوج ترافیک، طی مسیری که یک ساعت طول می‌کشد، بیش از دو ساعت زمان می‌برد. این برآوردها نشان می‌دهد رانندگان سراسر جهان به طور میانگین در سال هشت روز از زندگی خود را در ترافیک هدر می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۱۳
فرهنگ و هنر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شاخص سالخوردگی در ایران بصورت پر شتاب در حال رشد است.
به گزارش ایسنا، دکتر سیاح در نشست اساتید بسیجی لرستان که با محوریت «بررسی علل و عوامل تحدید نسل در ایران» در دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضرمیزان جمعیت زیر 15 سال و بالای 65 سال کم و متناسب با آن جمعیت 15 تا 65 سال زیاد است که این یک فرصت برای جلوگیری از پیری کشور و افزایش جمعیت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۵۳
فرهنگ و هنر

سازمان جهانی کار با تاکید بر لزوم ایجاد یک فرهنگ دائمی برای رعایت ایمنی در محیط های کاری اعلام کرد: هر ساله 2.3 میلیون نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در جهان می میرند.
به گزارش مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره تلاش برای به دست آوردن استانداردهای بهداشتی و ایمنی در کار در سراسر جهان اعلام کرد: ایمنی و بهداشت بخشی جدایی ناپذیر از کار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۴۱
فرهنگ و هنر

بهروز قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در جهان در هر 40 ثانیه یک نفر دست به خودکشی کامل می‌زند که این آمار در کشورهای مختلف، متفاوت است.
وی تصریح کرد: سایت رسمی پزشکی قانونی کشور بر اساس مطالعات سال 1385 آمار خودکشی در ایران را بین شش تا 9 نفر در هر 1000 نفر اعلام کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۳۳
فرهنگ و هنر

"دیگر علاقه ای به انجام این کار ندارم" ؛ گذشتن جملاتی شبیه این از ذهن، نشان دهنده ابتلای فرد به ˈفرسودگی شغلیˈ است.

به گزارش ایرنا، اصطلاح 'فرسودگی شغلی' به خستگی ناشی از فشارهای موجود در محل کار و همچنین علایم و حالات تحلیل رفتگی قوا، سرخوردگی و گوشه گیری در کارکنان گفته می شود.
ﻓﺮﺳﻮدﮔﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻳﻜﻲ از ﻋﻮاﻣﻞ اﺳﺎﺳﻲ در ﻛﺎﻫﺶ ﻛﺎرآﻳﻲ، از دﺳﺖ رﻓﺘﻦ ﻧﻴﺮوی اﻧﺴﺎﻧﻲ و اﻳﺠﺎد ﻋـﻮارض ﺟﺴﻤﻲ و رواﻧﻲ به شمار می رود.
فرسودگی شغلی، فرآیندی آهسته است که به تدریج پیشرفت می کند و اگر به علائم هشداردهنده آن توجه نشود، می تواند کارکنان را تحت سیطره خود قرار دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۲۷
فرهنگ و هنر

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان صرف هزینه مصرف سیگار در کشور می شود، گفت: پیشگیری از مصرف دخانیات از مرگ سالانه 11 هزار نفر جلوگیری می کند.
به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، «علی اکبر سیاری» افزود: هزینه مصرف سالانه سیگار با هزینه طرح تحول نظام سلامت کشور برابری می کند، بطوریکه هزینه این طرح در سال 93، 10 هزار میلیارد تومان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۱۹
فرهنگ و هنر

 به نقل از اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست ISC گفت: رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال 2015 - 2014 میلادی از سوی موسسه کیو اس (QS) اعلام شد،‌ این رتبه بندی به عنوان یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی شناخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۸:۱۷
فرهنگ و هنر