رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

امروزه، میزان تقاضای مدارک دانشگاهی، علاوه بر ارزش علمی، به میزان درآمد آنها نیز بستگی دارد. با افزایش تعداد افراد تحصیلکرده، تمایل شرکت‌ها به استخدام افرادی با تحصیلات دانشگاهی بالا، افزایش می‌یابد و در مقابل، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز در پی کسب درآمد بالاتر و رضایت شغلی بیشتر هستند.
پژوهشی که در پایان سال 2017 در آمریکا انجام شد، برترین رشته‌های دانشگاهی را از نظر میزان درآمد و رضایت شغلی مشخص کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۳۴
فرهنگ و هنر
گفته می‌شود که قدیمی‌ترین نهادی که به دانشگاه‌های امروزی شباهت بیشتری داشت، حدود شش و نیم سده پس از برپایی آکادمی افلاطون که در باغ آکادامه و دره آکادموس آتن گشایش یافت، فعالیت می‌کرد.
دانشگاه‌ها ویژگی‌های متمایز دیگری نسبت به کالج‌ها و موسسات کوچکتر دارند و آن این است که دانشگاه‌ها بیشتر تحقیق محور هستند و با اکتشاف‌ها و روش‌ها به نهاد آموزشی کمکی بسیار می‌کنند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۵
فرهنگ و هنر
مؤسسه «پاسپورت ایندکس» با انتشار تازه‌ترین رده‌بندی گذرنامه‌ها، قدرتمندترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان را معرفی کرد.
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ مهم‌ترین شاخص در تعیین این رتبه‌ها، تعداد کشورهایی است که می‌توان بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی به آن‌ها سفر کرد که بر این اساس گذرنامه‌های ژاپن و سنگاپور هر یک با امکان سفر آزاد به ۱۸۰ کشور، معتبرترینِ جهان شناخته شده‌اند. گذرنامه آلمان نیز بعد از پنج سال که در مقام نخست این فهرست قرار داشت در رتبه‌بندی جدید، یک پله تنزل پیدا کرد و در جایگاه دوم این رده‌بندی قرار گرفت. اتباع آلمانی امکان سفر بدون ویزا به ۱۷۹ کشور را دارند.
رتبه سوم قدرتمندترین گذرنامه با امکان سفر بدون ویزا به ۱۷۸ کشور مشترکا از آن دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا و سوئد است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۸
فرهنگ و هنر