رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

احمد دلبری در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: طرح مداخله در طلاق سازمان بهزیستی کشور، سال گذشته با ١٦ کلینیک در استان تهران آغاز شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 7000 زوج به این مراکز مراجعه کرده و یا ارجاع داده شده بودند که با انجام مداخلات مددکاری و غیره، ١٠ درصد آن‌ها معادل ٧٧٠ زوج از طلاق منصرف شدند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۲
فرهنگ و هنر
علیرضا جزینی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با موادمخدر فعالیت می‌کند، اظهار کرد: 85 درصد تریاک و 35 درصد هروئین جهان توسط ایران کشف می‌شود.
وی افزود: بعد از انقلاب تاکنون 3770 شهید و بیش از 12 هزار مجروح و جانباز در حوزه مبارزه با موادمخدر داشته‌ایم. امسال نیز در این راه سه نفر شهید و هفت نفر مجروح شده‌اند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از 70 تن موادمخدر خبر داد و افزود: بیش از هشت تن از این مواد کشف شده توسط سگ‌های موادیاب پیدا شده و همه این اقدامات به منظور جلوگیری از ورود موادمخدر به مراکز استان‌ها و کشورهای دیگر است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۳۸
فرهنگ و هنر

شهیندخت مولاوردی با اعلام این خبر گفت: معاونت زنان ریاست جمهوری گزارشی را که مجمع جهانی اقتصاد درباره زنان ارائه داده تحلیل کرده و حاکی از آن است که در برخی از شاخص ها درجا زده ایم.
گزارش برنا، او گفت: به عنوان مثال در گذشته ایران در بحث آموزش و بهداشت از کشورهای مطرح جهان بود اما اکنون وضعیت متفاوت شده و کشورهای منطقه در این دو اخص هم از ما پیشی گرفته اند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه نمی دانیم کشورهای منطقه چه تدابیری را به کار بسته اند که توانسته اند رتبه خوبی کسب کنند و اکنون جلوتر از ما بایستند، گفت: بر اساس تحقیق مجمع اقتصاد جهانی کشور عربستان اکنون 7 جایگاه از ما بالاتر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۲۳
فرهنگ و هنر
عده‌ای می‌گویند شرایط ایران از نظر خودکشی بحرانی است. فهرستی که این روزها مدام به انتهایش اسم اضافه می‌شود، انگار ایران را با بحران خودکشی مواجه کرده است. چقدر می‌توان این وضعیت پیش‌آمده را خطرناک دانست؟ اوایل اردیبهشت مردی ٣٥ساله با حضور در پارکینگ بیمارستان عرفان و پیوستن به همسرش که کارمند این بیمارستان بود، با شلیک گلوله‌، خودش و همسرش را کشت.
به گزارش آفتاب، اردیبهشت‌، مردی خود را زیر پل عابر پیاده واقع در خیابان میرداماد به ‌دار آویخت. دوم اردیبهشت‌، مردی درحالی‌که از درد به‌خودش می‌پیچید، راهی بیمارستان میلاد در تهران شد؛ اما وقتی شنید تا زمانی که ۳۰۰ هزار تومان به‌ حساب بیمارستان واریز نکند، پذیرش نخواهد شد، خودش را از طبقه سوم این بیمارستان به پایین پرت کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۲۴
فرهنگ و هنر
احمد میدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وزارت رفاه بر اساس آیین‌نامه مصوب سال 84 موظف است در نیمه اول هرسال، گزارشی از وضعیت فقر و رفاه اجتماعی آماده و به مسئولان کشور ارائه کند اظهار کرد: این کار از سال 84 تا پایان دولت دهم انجام نشده است.
وی افزود: در دولت یازدهم، ما این گزارشات را هر سال برای مسئولان ارسال کرده‌ایم. در جلسه روز یکشنبه مورخ 12 اردیبهشت ماه نیز این گزارش در جلسه هیئت وزیران ارائه شد. تهیه و ارائه گزارش فقر در دولت اقدام مهمی است، زیرا دولتی که می‌شنود، اقدام نیز خواهد کرد. اگر دولت بداند در جامعه چه می‌گذرد، یک گام به حل مسئله نزدیک شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۵۴
فرهنگ و هنر

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گزارش وضع علم و فناوری کشور در سال‌های اخیر را منتشر کرد؛ گزارشی که از کاهش تعداد زنان دانشجو نسبت به مردان در ‌سال تحصیلی ٩٤-٩٣، افزایش تعداد دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر، سقوط جایگاه سه دانشگاه معروف تهران در رتبه‌بندی جهانی و حضور ٢٠٠ دانشمند ایرانی در میان دانشمندان برتر دنیا حکایت داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۶
فرهنگ و هنر