رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

خشایار اعتمادی،‌ خواننده از عدم برگزاری کنسرت استاد محمدرضا‌ شجریان ابراز ناراحتی کرده و در واکنش به سخنان سخنگوی وزارت ارشاد درباره محدودیت‌های برگزاری کنسرت شجریان گفت: محمدرضا شجریان جز سرمایه‌های اصلی جامعه هنری است و نباید برای اتخاذ یک رویکرد تمام دلبستگی و عشق او به کشور و نظام اسلامی را ندیده گرفت.
به گزارش آفتاب، خشایار اعتمادی، از سال ۷۴ با از پنهان حافظ وارد دنیای موسیقی شد و با خواندن ترانه «بارون» با شعری از شاملو به شهرت رسید. اعتمادی تاکنون اجراهای زیادی داشته و در سه‌ جشنواره شرکت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان‌ به جشنواره پاپ و دو جشنواره بین‌المللی‌ در ایران و جشنواره بین‌المللی موسیقی مسلمانان سارایوو W.O.M.Fاشاره کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۲۰
فرهنگ و هنر

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سرمایه های ایرانیان خارج از کشور حدود 600 میلیارد دلار است.
محسن جلال پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکرد دولت جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور بویژه پس از رفع تحریم ها و شرایط ایجاد شده بعد از بیانیه سوئیس است.
وی گفت: بازگرداندن 20 درصد از سرمایه ایرانیان خارج از کشور که حدود 120 میلیارد دلار می شود، امری امکان پذیر است.
وی این رقم را در مقایسه با 10 میلیارد دلار کل بودجه عمرانی امسال کشور، رقم قابل توجهی ارزیابی کرد و افزود: اگر بتوان ظرف یک سال 20 تا 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرد، تحول خوبی در حوزه اقتصاد به وقوع خواهد پیوست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۱۹
فرهنگ و هنر

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: نرخ جرایم جنسی در کشور که جنبه جنایی داشته باشد، حدود یک به ازای هر یکصد هزار نفر است که در مقایسه با اغلب کشورها که نرخ‌های دو رقمی دارند، رقم پایینی محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آنا، سرهنگ هادی مصطفایی افزود: با توجه به تدابیر سردار فرماندهی ناجا مبنی بر کشف 100 درصدی، از همه امکانات و توان استفاده می‌شود که هیچ پرونده جرم جنسی کشف نشده باقی نماند و درصد کشفیات کنونی حدود 95 است.
وی درمورد رسیدگی پرونده‌های جرایم جنسی توسط پلیس آگاهی گفت: مصادیق جرایم جنسی متعدد است اما به صورت کلی مواردی که به عنف صورت گرفته و هویت مرتکب نامشخص باشد یا فرد شناسایی شده اما متواری باشد، ماموریت شناسایی و دستگیری به پلیس آگاهی ارجاع می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۲۱
فرهنگ و هنر
پس از دوران نوزائی و  رنسانس، حکومت کشوهای غربی از دست کلیسا خارج شد و سکولاریسم بر سیاست آنها سایه انداخت. رفته رفته، جدایی مذهب از سیاست به بستر اجتماع نیز کشیده شد و میان مردم و مذهب، شکافی پدیدار آمد.
به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، در میان کشورهای جهان، میزان وابستگی مردم به دین و مذهب، بسته به فرهنگ و مولفه های اجتماعی آنها متفاوت است. در برخی کشورها مذهب همچنان دارای نقش و عملکردی عمیق است و در برخی دیگر از جوامع، مذهب به یک مقوله کاملا شخصی درآمده که در سطح جامعه حضوری کمرنگ دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۹
فرهنگ و هنر

در سال 1393، در گروه‌های سینمایی، اکران و نوبت‌های نمایش مختلف، 51 فیلم روی پرده رفته است. این تعداد فیلم شامل اکران‌های هنر و تجربه و حتی تک سانس‌ها در تک سالن‌ها هم می‌شود اما در میان این 51 فیلم، 10 فیلم هستند که بالاترین رده‌های جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند که به این ترتیب هستند: شهر موش‌ها 2، آتش بس 2، طبقه حساس، معراجی‌ها، شیار 143، رد کارپت، خط ویژه، کلاشینکف، چ و آنچه مردان درباره زنان نمی‌دانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۱۷
فرهنگ و هنر
دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاریهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم که با حضور وزیر علوم، معاون علمی وزیر علوم و مشاور رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد، با اشاره به ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه گفت: توجه به امور زنان در بند ۲۳۰قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده است و امضای این تفاهم نامه در راستای توجه به مسائل زنان، حفظ کرامت زنان، شناسایی زنان نخبه در عرصه‌های مختلف و توجه به قانون ۲۳۰است.
فرهادی ادامه داد: بر اساس پیگیریهای معاونت امور زنان رییس جمهور این تفاهم نامه امضا شد تا به امور زنان بیش از پیش توجه شود.
حدود ۵۴ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۴۴
فرهنگ و هنر
موسسه سینما شهر آمار رسمی فروش فیلم‌های سینمایی را در سال 1393 منتشر کرد. براساس اعلام موسسه سینماشهر فروش مکانیزه فیلم‌های سینمایی (از طریق سامانه بلیت) حدود 50 میلیارد تومان (۵۰۳۶۲۷۱۰۰۰۰۰ ریال) و فروش غیرمکانیزه حدود هفت میلیارد تومان (۷۵۵۴۴۰۶۶۰۰۰ ریال) بوده است.
براساس این آمار مجموع فروش فیلم‌های سینمایی در سال ۹۳ در تهران و شهرستان‌ها نیز 57 میلیارد تومان (۵۷۹۱۷۱۱۶۶۰۰۰ ریال) بوده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این رقم شامل فروش فیلم‌ها در سال 1393 از تاریخ از اول فروردین تا ۲۹ اسفند محاسبه و اعلام شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۴۶
فرهنگ و هنر