رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

محمد شریعتمداری در همایش آینده کار و کارآفرینی جوانان در ایران، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد تحولات عمیقی در جهان و به تبع آن در ایران بودیم، که آینده کار و کارآفرینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، لذا برای همگام کردن بستر اقتصاد دانش‌بنیان با این تحولات عمیق، ضرورت دارد تا حرکت‌مان را سریعتر کنیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ادامه داد: متاسفانه باید قبول بکنیم که فرزندان‌مان برای دنیای آینده تربیت نمی‌شوند و مهارت‌های لازم را فرا نمی‌گیرند و از همین رو باید بر مهارت‌آموزی‌ها و آموزش حرفه‌ای جوانان تمرکز کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموختگان بیکار در سال‌های 95 تا 97، گفت: در خلال این سال‌ها گرچه نرخ بیکاری دانش‌آموختگان کاهش یافته ولی تعداد دانش‌آموختگان بیکار از یک میلیون و 300هزار نفر به یک میلیون و 400هزار نفر افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموختگان تربیت شده در سیستم آموزشی ما متناسب با نیازهای کشور آموزش ندیده‌اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۲
فرهنگ و هنر

سازمان جهان گردشگری (WTO) در گزارش جدید خود میزان درآمد گردشگری بین‌المللی در سال گذشته میلادی را ۱.۷ تریلیون دلار اعلام کرد تا با رشد ۴ درصدی، صنعت گردشگری برای هفتمین سال پیاپی رشدی بالاتر از صادرات کالا به خود اختصاص دهد.

گردشگری رتبه سوم درآمد‌های حاصل از صادرات را در جهان پس از مواد شیمایی و سوخت و بالاتر از صادرات مواد غذایی و محصولات خودرویی در اختیار دارد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۱.۴ میلیارد گردشگر بین‌المللی سفر کردند که کشور‌های فرانسه (۸۷ میلیون نفر)، اسپانیا (۸۲ میلیون نفر)، آمریکا (۷۷ میلیون نفر)، چین (۶۱ میلیون نفر) و ایتالیا (۵۸ میلیون نفر) به ترتیب پذیرای بیشترین تعداد از گردشگران خارجی بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۵۰
فرهنگ و هنر

مرکز آمار، چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار ۱۳۹۸ را منتشر کرده و بر اساس آن، نرخ بیکاری در سه ماه نخست سال جاری، ۱۰.۸ درصد برآورده شده که رقم کمتری را نسبت به نرخ ۱۲.۱ درصدی بهار ۱۳۹۷ نشان می‌دهد. با این حال، کاهش نرخ بیکاری لزوماً به معنای کاهش تعداد بیکارها نیست.

شاخص‌های مهم بازار کار در گزارش اخیر مرکز آمار نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. برای اینکه ببینیم با کاهش نرخ بیکاری، از تعداد بیکاران هم کم شده یا خیر، لازم است نگاهی به این شاخص‌ها داشته باشیم. نرخ مشارکت اقتصادی، یکی از شاخص‌های مهم بازار کار و نشان‌دهنده میزان عرضه نیروی کار است. در نرخ مشارکت، نسبت جمعیت فعال به جمعیت غیرفعال، محاسبه می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۸ ، ۱۱:۵۴
فرهنگ و هنر