رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۴۸ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

بنابر یک گزارش جدید هزاران نفر از اتباع چینی، روسی، آمریکا و اروپایی ساکن در لندن در مقابل قضات انگلیسی زندگی زناشویی خود را پایان می‌دهند.
«ساندرا دیویس»، مدیر دپارتمان حقوق خانواده در این کشور گفت:‌ انگلیس برای زنان از نظر جدا شدن از همسرانشان بسیار مناسبتر است چرا که میزان مقرری و سهمی که پس از جدایی عاید آنان می‌شود نسبت به دیگر کشورهای جهان بیشتر است.
در حالی که آمار دقیقی از تعداد طلاق‌های انجام گرفته در لندن وجود ندارد بسیاری از وکلای این شهر معتقدند بیشتر اتباع این شهر خواهان جدا شدن از همسرانشان هستند. در این شرایط این پرسش مطرح می‌شود که چرا انگلیس مقصد جذابی برای طلاق به حساب می‌آید؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۳
فرهنگ و هنر

 شهروند نوشت: ورزش‌های لوکس و گرانقیمت به سرعت در ایران درحال گسترش است. در تهران کسانی هستند که سالانه ١٥ تا ٢٠‌میلیون تومان هزینه می‌کنند تا دقایقی بر فراز ابرها زادگاهشان را تماشا کنند یا تابستان در دریاچه فشافویه با جت‌اسکی‌های ١٢٠‌میلیون تومانی‌شان به امواج‌نوردی بپردازند و زمستان‌ها در ارتفاعات ترکیه اسکی کنند. می‌گویند، این روزها تورهای «آفرود» نیز طرفداران زیادی به خود جذب کرده است.
خودروهای دو دیفرانسیل ٣٠٠- ٤٠٠‌میلیون تومانی به جنگل و کوهستان می‌زنند و کورسی گرانقیمت بین پولدارها آغاز می‌شود. سوارکاری با اسب‌های چند صد‌میلیون تومانی هم یکی دیگر از تفریحات لوکس پولدارهای تهرانی است. اگرچه دامنه این ورزش یا تفریحات گسترده‌تر است اما در این گزارش به تعدادی از گرانقیمت‌ترین ورزش‌های لوکس در ایران پرداخته‌ایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۴۵
فرهنگ و هنر

طی سال های گذشته تلاش گسترده ای برای کاهش میزان قاچاق سیگار در ایران صورت گرفته است. در حال حاضر 5 کارخانه داخلی سالیانه 19 میلیارد نخ سیگار تولید می کنند. همگی کارخانه ها نیز در گیلان و تهران متمرکز شده اند. 

به گزارش خبر آنلاین، در سال 92 میزان فروش سیگارهای داخلی هم 32 درصد افزایش یافته بود. میزان فروش سیگارهای تولید داخل نیز در پایان سال 92 به عدد 7150 میلیارد ریال رسیده بود. از سال 1380 تا 1392 مبلغ 3 هزار میلیارد و 65 میلیون تومان فروش شرکا دخانیات بوده که از این میزان فروش مبلغ 1000 میلیارد تومان از بهمن سال 91 تا اسفند سال 92 صورت پذیرفته است. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۲:۴۲
فرهنگ و هنر

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که این استان با 96 درصد جمعیت باسواد، بالاترین نرخ با سوادی را در کشور دارد.
داوود تقی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا میانگین نرخ باسوادی در کشور را 85 درصد اعلام کرد و گفت: استان مازندران با 95.5 درصد باسوادی در رتبه دوم قرار دارد و استان های البرز و تهران با 95.2 درصد به طور مشترک در جایگاه سوم قرار دارند.
وی به وجود 2 میلیون و 74 هزار و 441 نفر جمعیت گروه هدف سواد آموزی (10 تا 49 سال) در مازندران اشاره کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و 985 هزار و 767 نفر باسواد هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۳ ، ۱۱:۵۱
فرهنگ و هنر

حسین نورالدین حاج حسینی در نشست خبری نخستین جشنواره، همایش ملی و نمایشگاه سلامت، بهداشت و زیبایی کشور که قرار است از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه امسال در جزیره کیش برگزار شود، افزود: با توجه به کاهش سن آرایش در کشور و رتبه بالایی که در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در دنیا داریم، می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار کرد که سمت اصلاح روش‌های استفاده از این قبیل محصولات رفت.
وی با اعلام اینکه سن آرایش به مرز ۱۳ تا ۱۵ سالگی رسیده است، گفت: در خصوص مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، رتبه دوم خاورمیانه و رتبه چهارم دنیا را داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۴
فرهنگ و هنر

بیزینس اینسایدر، در حال حاضر بالغ بر 128200 شخص حقیقی در جهان بیش از 50 میلیون دلار ثروت خالص دارند که نسبت به 98700 نفر در سال گذشته بالغ بر 24 درصد بر تعداد آنها در کل جهان افزوده شده است.
بر اساس اعلام موسسه مالی کردیت سوز، تعداد افراد ثروتمند و بسیار ثروتمند جهان طی سال های گذشته در جهان افزایش قابل توجهی داشته است که نشان دهنده این حقیقت است که شرایط اقتصادی جهانی به مذاق ثروتمندان جهان خوش آمده است.
بر اساس آمارهای موجود، سرانه ثروت جهان افراد بالغ، بین سال های 2008 تا نیمه 2014، 26 درصد رشد داشته است، اما در همین مدت تعداد افراد میلیونر جهان 54 درصد رشد داشته و تعداد افراد با ثروت بالای 100 میلیون دلار نیز رشد بسیار بالای 106 درصدی را شاهد بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۹:۱۳
فرهنگ و هنر

بابک دین‌پرست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ساماندهی معتادان خیابانی اظهار کرد: مشکل ما نه در بخش جمع‌آوری و نه فضای لازم برای نگهداری است، بلکه مهم‌ترین مشکل ما در امر ساماندهی معتادان خیابانی موضوع ماده 16 قانون مبارزه با موادمخدر، حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی است.
وی افزود: معتادانی که مشمول ماده 16 می‌شوند، معتادانی هستند که به مراکز درمانی مراجعه نکرده و طبق قانون مجرم شناخته می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۳ ، ۱۳:۵۶
فرهنگ و هنر