رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر یکشنبه (26مهرماه) نخستین نشست تخصصی خود را از سلسله نشست‌های تخصصی «سلامت زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی» را برگزار کرد که در این همایش مصوری‌منش افزود: تن فروشی در دوره قاجار و قبل از انقلاب نیز به اشکال متفاوت صورت می‌گرفته است به همین دلیل اصلا نباید تصور کرد که پدیده تن فروشی در کشور موضوع جدیدی است و یا خاص کشورهای عقب افتاده، توسعه یافته و غیره است؛ این پدیده جهانی بوده و دارای قدمتی طولانی است اما مسئله‌ای که باید در ایران مورد بررسی قرار گیرد، این است که چرا و به چه علت برخی از زنان چنین شغلی را برای خود انتخاب می‌کنند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۶
فرهنگ و هنر

نشست مشکلات زنان و رفتارهای پرخطر با تمرکز بر تن فروشی در مرکز مطالعات و تحقیقات زنان با حضور مینو محرز استاد علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات ایدز، ژاله شادی طلب استاد جامعه شناسی، ناهید خداکرمی عضو هیئت علمی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هما داوودی حقوقدان و جرم شناس برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۹
فرهنگ و هنر
بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در حال حاضر مهمترین و جدی ترین مسئله در بازار کار کشور است. بیکاری جوانان تحصیل کرده امروز دیگر شهر و روستا ندارد و در تمامی بخش‌ها وجود دارد. شرایط امروز به گونه ای است که امکان کاریابی برای افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از تحصیل کرده‌های فنی و مهارتی به مراتب دشوارتر است.
به گزارش مهر، همچنین کارجویانی که سطح تحصیلات پایین تری دارند نیز امکان بهتری برای ورود به بازار کار می یابند اما هرچه سطح تحصیلات جوانان به ویژه در رشته های علوم انسانی و نظری بالاتر باشد، متاسفانه امکان یافتن شغل برای آنها دشوارتر می شود. برخی جوانان برای فرار از این وضعیت مجبور می شوند در مشاغلی غیر از رشته های تحصیلی خود وارد شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۸
فرهنگ و هنر

دکتر رودی، محقق ایرانی موسسه‌ علوم اعصاب کاولی و مرکز محاسبات عصبی دانشگاه علوم و فناوری نروژ(NTNU)، خرداد ماه امسال جایزه‌ «اریک کندل 2015» را که هر دو سال یکبار با مشارکت فدراسیون نوروساینس اروپا در حوزه علوم اعصاب اعطا می شود دریافت کرد.

دانشمند جوان ایرانی در جمع 10 دانشمند برتر جهان

موضوع اصلی تحقیقات وی، درک ساختار محاسبات و الگوریتم‌های مربوط به نتیجه گیری‌های عددی و آموزش و چگونگی پایه‌ریزی این محاسبات در شبکه‌های عصبی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۷
فرهنگ و هنر
ایران، دو میلیون معتاد دارد. اعداد جابجا می‌شوند؛ سالی با کاهش مصرف مواد مخدر همراه است و سالی با افزایش آن. سال هاست کشور پدیده معتادان خیابانی را به خود می‌بیند. آمارها به گونه‌ای است که اگر از زبان مقامات انتظامی شنیده نشود، نمی توان گفت خبر از مصرف و یا کشف نقل ‌و نبات است یا مواد مخدر! تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گوشه و کنار پارک‌ها و خیابان ها، روح شهرها را دچار تشویش کرده است. 
به گزارش ابتکار، ایران در همسایگی بزرگ ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان قرار دارد و این یکی از بزرگ ترین تهدیدها برای همان روح دمیده شده در شهرهاست. حال سوال اینجاست که رسیدگی به وضعیت معتادان و انجام حداقل اقدامات کاهش آسیب در چنین مناطقی چقدر جزو اولویت‌های سیاستگذاران است؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۱
فرهنگ و هنر
این نویسنده و شاهنامه پژوه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: می‌توان گفت پس از آیین نوروز برترین جشن ایرانی،جشن مهرگان است که در شاهنامه هم از آن سخن رفته است.
او یادآور شد: جشن مهرگان در مهر روز از مهر ماه برگزار می‌شده و مسعود سعد سلمان نیز درباره این جشن سروده است: روز مهر و ماه مهر و جشن فرخ مهرگان، مهر بفزای ای نگار مهرچهر مهربان.
به گفته کزازی، در شاهنامه نیز جشن مهرگان در پیوند با فریدون، یکی از نامورترین شهریاران نمادین و باستانی ایران است که وی بر ضحاک ماردوش که نماد گوهر بدی، پلیدی، زیان و ویرانگری است چیره می‌آید و او را به دماوند می‌برد و در اشکفتی به بند می‌کشد و خود بر اورنگ فرمانروایی ایران بر می‌نشیند و بدین سان روزگار روشنی آغاز گردیده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۰۱
فرهنگ و هنر
طبق وصیتنامه نوبل، یک قسمت از سود سرمایه وی که برای اعطای جوایز تعیین شده به شخصی اعطا می‌شود که به مهمترین کشف یا اختراع در زمینه فیزیک دست زده باشد؛ بخش دیگر به فرد یا افرادی تعلق دارد که به مهمترین کشف یا پیشرفت در زمینه شیمی دست یافته و یک قسمت نیز به شخص یا اشخاصی اختصاص می‌یابد که مهمترین کشف در زمینه فیزیولوژی یا پزشکی را ارائه کرده باشد.
به گزارش ایسنا،برندگان جوایز نوبل در رشته‌های فیزیک و شیمی را آکادمی سلطنتی علوم سوئد و برنده نوبل پزشکی را موسسه کارولینسکا در استکهلم انتخاب می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۰۷:۵۳
فرهنگ و هنر