رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

حبیب‌الله مسعودی در ارتباط با ساماندهی متکدیان و بی‌خانمان‌ها، اظهار کرد: علاوه بر آیین‌نامه و دستورالعمل رسیدگی به بی‌خانمان‌ها و متکدیان که در شورای عالی اداری در سال 87 به تصویب رسیده است، حتی برخی پژوهش‌های ملی نیز در این حوزه بر مدیریت اصلی این موضوع توسط شهرداری‌ها تاکید کرده‌اند.
وی ادامه داد: در برخی از پژوهش‌های ملی آمده است که مدیریت اصلی امور بی‌خانمان‌ها و متکدیان با فرمانداری‌ها بوده و تامین محل اسکان و تجهیز آنان نیز به عهده شهرداری‌هاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۸
فرهنگ و هنر

شورای تجارت و گردشگری اروپا (ECTT) کشور اتیوپی که در شرق قاره آفریقا واقع است را به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان در سال جاری میلادی معرفی کرد.
اگرچه اتیوپی در دهه 1980 چند دوره خشکسالی را پشت سر گذاشت، اما یکی از کشورهایی است که مناظر بدیع و کم نظیرش گردشگران را مسحور می‌کند. کلیسای تک سنگی «لالی بلا» متعلق به قرن سیزدهم میلادی و پارک کوهستانی «سیمین» که در فهرست میراث فرهنگی طبیعی یونسکو هم ثبت شده و خانه گرگ‌های اتیوپیایی و بزهای کوهی است، از جمله جاذبه‌های این کشور هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۴
فرهنگ و هنر
نتایج بررسی منتشر شده در بولتن سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکیست، بیش از یک سوم جمعیت جهان اضافه وزن دارند.
به گزارش ایسنا، این بررسی نشان می‌دهد در فاصله سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۳ نسبت افراد بزرگسالی که در سراسر جهان اضافه وزن یعنی شاخص توده بدنی ۲۵ به بالا داشته‌اند از ۲۸.۸ به ۳۶.۹ درصد در مردان و از ۲۹.۸ به ۳۸ درصد در زنان افزایش یافته است.
به گفته کارشناسان سلامت، افرادی که شاخص توده بدنی آنان ۳۰ به بالا است چاق به حساب می‌آیند. متخصصان دریافتند تعداد افراد مبتلا به چاقی و اضافه وزن در سطح جهان رو به افزایش است که دلیل آن مصرف فزآینده غذاهای پرکالری همچون موادخوراکی فرآوری شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۴ ، ۰۸:۵۶
فرهنگ و هنر
دکتر جعفر مهراد، موسس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با بیان این که در شش ماهه اول سال 2015 میلادی میزان تولیدات علمی ایران با نمایه آی‌اس‌آی، 13 هزار و 480 مدرک بوده است، گفت: در همین دوره میزان تولیدات علمی ترکیه در ISI شامل 13 هزار و 28 مدرک بوده است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به میزان تولیدات علمی ایران و ترکیه از ابتدای نمایه‌سازی مقالات توسط موسسه تامسون رویترز (ISI) تاکنون افزود: بر این اساس کل مدارک علمی تولید شده توسط پژوهشگران ایران از ابتدا که توسط ISI ثبت و نمایه‌سازی شده است، 250 هزار و 313 مدرک و کل تولیدات علمی کشور ترکیه 329 هزار و 75 مدرک است که نسبت به ایران بیش از 40 هزار مدرک بیشتر است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۹
فرهنگ و هنر

طلاق توافقی زیاد شده است. شاید جامعه‌شناسان و حقوقدان‌ها این نوع طلاق را بهتر از طلاق‌هایی که با مشاجره‌های خانمان‌سوز، انجام می‌شود، بدانند اما وقتی تعداد این طلاق بالا برود، یعنی اتفاقات دیگری برای جامعه افتاده است.
به گزارش آرمان، طلاق توافقی را باید به طور جدی واکاوی و آسیب‌شناسی کرد و نسبت به رفع آن یا کاستن از آسیب‌های آن در خانواده و جامعه رویکردی جامع و دقیق داشت. مقام معظم رهبری با تأکید بر تلاش برای تسهیل ازدواج جوانان به برخی مشکلات دادگاه‌های خانواده از جمله «طلاق توافقی» اشاره کردند و فرمودند: قضات محترم با کمک بزرگان خانواده‌ها، اینگونه مسائل را تقلیل دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۸
فرهنگ و هنر

بسیار پیش می‌آید که در مراودات روزانه دوستان، همکاران و آشنایان از ما (به‌عنوان کسانی که در حوزه گردشگری فعالیت دارند)، می‌پرسند که برای سفر کجای ایران را پیشنهاد می‌کنیم یا از ما جویای یک تور گردشگری خوب می‌شوند.
هرازگاهی نیز برخی پیام‌های وایبری و تلگرامی با محتوای جاذبه‌های ناشناخته توریستی یا «فلان تعداد جاذبه که باید دید» به دست‌شان می‌رسد و درباره صحت و سقم آنها از ما سوال می‌کنند. اغلب پاسخ به چنین سوالاتی می‌تواند بنابر سلیقه متفاوت باشد؛ برهمین اساس «دنیای اقتصاد» تصمیم گرفت طی مشورتی با کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری، میراث فرهنگی، میراث طبیعی، طبیعت‌گردان بنام، راهنمایان گردشگری و عکاسان ایرانگرد، 30 جاذبه توریستی ایران را معرفی کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۳
فرهنگ و هنر

با توجه به جایگاه ایران به لحاظ آماری در جهان در زمینه این جراحی‌ها و استقبال گسترده‌ای که زنان از این جراحی‌ها دارند، ایجاب می‌کند که به تحلیل علل و انگیزه گرایش زنان به جراحی‌های زیبایی توجه شود.
به گزارش جام نیوز، مسئله‌ای که در این پژوهش بررسی می‌کنیم ذهنیت زنان به منزله کنشگرانی است که به انجام جراحی‌های زیبایی گرایش دارند.
تغییر الگوهای فرهنگی و سبک زندگی و تأثیر آن بر بدن افراد در جامعه، با توجه به جایگاه ایران به لحاظ آماری در جهان در زمینه این جراحی‌ها و استقبال گسترده‌ای که زنان از این جراحی‌ها دارند، ایجاب می‌کند که به تحلیل علل و انگیزه گرایش زنان به جراحی‌های زیبایی توجه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۹
فرهنگ و هنر