رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش مهر، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور بررسی‌های صورت گرفته در حوادث رانندگی پنج سال گذشته (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳) نشان می دهد که بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق افتاده‌ به نحوی که مطابق آمارهای موجود ۱۱ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته تنها مربوط به شهریور ماه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۹
فرهنگ و هنر
محمد اسلامی در همایش "ازدواج و سلامت در جوانان" در سخنانی پنج سال اول زندگی را حساس ترین دوران دانست و افزود: 50 درصد طلاق ها در این دوره اتفاق می افتد و نیاز به مراقبت خانواده ها و کسب مهارت های لازم احساس می شود .
وی تاکید کرد: چیزی که جامعه از ازدواج باید به دنبال آن باشد آرامش و سکونی است که در بین زوجین به وجود می آید و با تشویق افراد به ازدواج به دلیل وجود زمینه های بهبود شاخص سلامت می توان به سلامت جامعه کمک کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۳
فرهنگ و هنر

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور بار دیگر بر ظرفیت‌های فراوان گردشگری در ایران تاکید کرد.
سعید شیرکوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان با اعلام این مطلب، از سه برابر شدن آمار ورود گردشگران اروپایی به ایران خبر داد و گفت: تعداد توریست‌های اروپایی که با گذرنامه رسمی در سال 93 به کشور سفر کرده‌اند در مقایسه با سال 92 سه برابر افزایش یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۹
فرهنگ و هنر

ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در نشستی که این معاونت با سازمان‌های مردم نهاد برگزار کرده بود افزود: در کشور سنگاپور که جزو کشورهای سخت‌گیری در جرم انگاری و عناوین مجرمانه محسوب می‌شود 680 عنوان مجرمانه وجود دارد و این رقم در ایران 1980 عنوان است. در سال گذشته 15 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی شده است و یا به آن‌ها رسیدگی شده که از این میان 13 درصد مربوط به سرقت، 9 درصد به مربوط به ضرب و جرح، 7 درصد مربوط به توهین، 5 درصد مربوط به ایراد صدمه غیرعمدی و پنح درصد دیگر مربوط به تهدید است که حدودا 4 مورد از پنج مورد ذکر شده ریشه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.
او خاطرنشان کرد: 81 درصد پرونده‌های وارد شده به قوه قضاییه در 20 عنوان اتهامی می‌گنجد و 19 درصد دیگر مربوط به 1960 عنوان اتهامی دیگر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۸
فرهنگ و هنر