رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

روسپی گری یا تن فروش به افرادی گفته می شود که از راه ارتباط جنسی با جنس مخالف اقدام به کسب درآمد می کنند. اما این تعریف کمی ۱۰ هزار «تن فروش» در تهران از متأهل تا کارمند/ارتباط جنسی برای عبور از بوروکراسی اداریمتفاوت شده چراکه همجنس گرایی و تن فروشی خاموش هم به جمع تعاریف روسپی گری اضافه شده است.
دیگر زمان حکومت «زال ممد» در دوره رضا شاه نیست تا دخترکان خیابانی تهران را در محلی گرد هم جمع کرده و به خوشگذران ها ارائه دهد. «شهر نو» هم نداریم! لاله زار هم سالهای سال است لاله زار قدیم نیست...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۴۳
فرهنگ و هنر

به نقل از آفتاب:معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی 42 هزار معتاد کارتن خواب و متجاهر در کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار اسدالله هادی‌نژاد در نشست شورای هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: از 42 هزار معتاد کارتن خواب و بی‌خانمانی که شناسایی شده‌اند، 15 هزار نفر در تهران و بقیه در استان‌های مختلف کشور هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۵۰
فرهنگ و هنر

هدر رفت مواد غذایی طیف وسیعی دارد. از ضایع شدن محصولات کشاورزی گرفته تا دور ریز غذا و محصولات غذایی در منازل، رستوران‌ها و سایر اماکن. بر اساس آمارها 30 درصد ضایعات مربوط به نان، 30 تا 50 درصد مربوط به میوه‌ها و سبزیجات و 10 درصد مربوط به برنج است. 25 درصد هم به خرما اختصاص دارد.
به گزارش روزنامه «ایران»،انتشار این آمار از سوی فائو در حالی صورت می‌گیرد که طبق بررسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی ایران، کاهش قدرت خرید خانوارهای ایرانی  در ١٠‌سال گذشته، سبد غذایی مردم را دستخوش تغییرات ناخوشایندی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۷
فرهنگ و هنر

به گزارش ایرنا، علی ربیعی در دومین نشست تخصصی «حوزه کنترل و کاهش طلاق» در محل این وزارتخانه، با اشاره به رشد آمار شیوع اعتیاد در میان شاغلان و همچنین طبقه متوسط اجتماعی، گفت: طلاق پدیده ای است که در میان طبقات برخوردار افزایش یافته و دیگر رابطه معناداری میان این پدیده و فقر وجود ندارد.
وی با ابراز رضایت از برگزاری دومین نشست تخصصی در خصوص طلاق گفت: باید میان دستگاه های اجرایی و پژوهشگران اجتماعی پیوندی ایجاد شود تا این دستگاه ها با استفاده از تجارب ارزشمند محققان اجتماعی به ارائه راه حل در خصوص آسیب ها و پدیده های اجتماعی اقدام کنند. تعامل میان نهادها و پژوهشگران می تواند منجر به هم افزایی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۴
فرهنگ و هنر

روزنامه آرمان نوشت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در نیمه نخست سال گذشته یک هزار و ۴۷۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۴۶۰ نفر بود، هفت دهم درصد افزایش یافته است.
بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست امسال از کل تلفات سوءمصرف مواد مخدر بیشترین آمار مربوط به مرگ بر اثر مسمومیت حاد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۳
فرهنگ و هنر
با بیان این که پایگاه استنادی ISI آخرین تولیدات علمی و اختراعات نانو فناوری را در سال 2016 میلادی منتشر کرد، افزود: بر اساس این گزارش ایران با تولید 2 هزار و 431 مقاله رتبه ششم جهان را به خود اختصاص داده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۲
فرهنگ و هنر