رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

به گزارش فردا، بالارفتن میزان طلاق دردوره ما سبب شده است این موضوع موردتوجه گروه زیادی ازکارشناسان قرارگیرد. درخیلی ازموارد حتی گروهی آن را به عنوان نشانه‌ای دال برازمیان رفتن خانواده درسال‌های آینده تلقی کرده‌اند.غالبا گفته می‌شود که امروزه مردم با غم وتشویش کمتری درمقایسه با گذشته به ازدواج روی می‌آورند، چرا که طلاق برای آنان درحکم بیمه تلقی می‌شود و در صورتی که ازدواج ایجاد مشکل کرده و یا حالت موفقیت آمیز و خشنودکننده ای برای آن‌ها نداشت می‌توانند آن را رها کنند. در ادامه این مطلب را به نقل از زندگی آنلاین می‌خوانیم.
اکثر طلاق‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که ازدواج و یا ازدواج کنندگان جوان هستند.تمامی‌ازدواج‌ها پس ازسپری شدن ایام شادی آفرین عشق ومحبت دستخوش گونه‌ای ازبحران و تطابق می‌گردد وتمامی‌زوج‌ها حداقل چند گامی‌ را درراه ازمیان بردن پیوند میان خود برمی‌دارند.
اما چرا گام‌های برخی ازافراد دراین میان بلندتراست؟ البته این پرسش را نمی‌توان با اتکای به یک عامل به تنهایی پاسخ داد بلکه مجموعه‌ای ازعلل مطرح است که به تنهایی و یا درارتباط با یکدیگرسبب انهدام حیات زناشویی می‌شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۳۰
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا و به نقل از یونیورسیتی هرالد، برترین دانشگاه­‌ها در مقایسه با دانشگاه­‌های متوسط معمولا شهریه بیشتری دریافت می­‌کنند. شرکت­‌ها به دنبال کسانی هستند که در یک محیط با ثبات تحصیل کرده باشند، جایی که با برترین ذهن­‌ها و شخصیت­‌ها پرورش یافته باشند.

در ذیل 10 انتخاب برتر ممکن در 10 کشور مختلف برای دانشجویان خارجی ذکر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۱۸
فرهنگ و هنر

دکتر خسرو محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث آموزش مهارتهای زندگی، دو نوع مهارت را داریم، یکی مهارتهای پیش از ازدواج و یکی مهارتهای زندگی خانوادگی که بخشی از آن فرزندپروری است.
وی افزود: بسیاری از ازدواجها مبنای اصولی ندارد و بر اساس شناخت صورت نمی گیرند و مبتنی بر روابط دوستی و خارج از چارچوبهای جامعه و خانواده ما است.
وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان و حتی نوجوانانی که در شرف ازدواج هستند نیاز به مهارتهایی برای ازدواج و انتخاب همسر دارند، تصریح کرد: این مهارتها در چارچوب مهارتهای پیش از ازدواج آموزش داده می شود و در این چارچوب ما سعی می کنیم آن چیزی که اصول انتخاب همسر است و مراحلی که یک فرد برای شروع زندگی لازم است آن مراحل را طی کند، آموزش دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۷
فرهنگ و هنر
صحنه مناظره‌های انتخاباتی فرصتی را فراهم کرده است که مخالفان و موافقان از جنبه‌های مختلف، کشور را به نقد بکشانند و در این بین وضعیت رشد علمی، تولید فناوری،‌ رشد و شتاب علمی و میزان تولید مقالات پر استناد از جمله موضوعاتی است که بازار آن در این روزها داغ است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار پایگاه‌های بین المللی رشد و شتاب علمی ایران نه تنها کاهش نیافته است، بلکه روند افزایشی را دنبال می‌کند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۷
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی تلگراف، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، کشورهای فرانسه با ۸۴.۵ میلیون نفر گردشگر و پس از آن آمریکا (۷۷.۵ میلیون)، اسپانیا (۶۸.۲ میلیون)، چین (۵۶.۹ میلیون) و ایتالیا با جذب سالانه ۵۰.۷ میلیون گردشگر، پربازدیدترین کشورهای جهان هستند و ترکیه، آلمان، بریتانیا، مکزیک و روسیه نیز در مکان‌های بعدی قرار دارند.
جای شگفتی نیست که بیشتر این کشورها چون فرانسه، آمریکا، چین، بریتانیا و روسیه با توجه به وسعت‌شان، سالانه پذیرای خیلی عظیمی از گردشگران هستند، اما در این میان برخی از کشورها سالانه تا چندین برابر جمعیت خود از گردشگران بین‌المللی میزبانی می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۱۶
فرهنگ و هنر
احمد حاجبی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جشنواره عکس سلامت روان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۲.۷ درصد جمعیت ایران به افسردگی مبتلا هستند، افزود: افسردگی یک بحران جهانی است و در حال حاضر تزدیک به ۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به این اختلال خلقی هستند و کشور ما نیز مستثنی نیست.
وی با تاکید بر اینکه  افسردگی را جدی بگیریم، ادامه داد:  افسردگی اختلال خلقی یک بار پنهان برای کشورهای جهان است و دلایل متعددی برای اینکه سازمان بهداشت جهانی از افسردگی به عنوان اختلال خلقی یاد کند وجود دارد چرا که قریب بر ۳۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به این اختلال خلقی هستند و کشور ما نیز مستثنی نیست .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۳۷
فرهنگ و هنر
۲۳۰ سال پیش در یکی از روزهای فروردین ۱۱۶۵ شمسی هیچ کدام از کسانی که در مجلس تاجگذاری آقامحمدخان قاجار و بنیانگذاری رسمی سلسله قاجاریه در کاخ گلستان بودند، نمی‌دانستند چه در فکر شاه تازه به تخت نشسته می‌گذرد که شهر نه چندان بزرگ و معروف تهران را به عنوان دارالخلافه و پایتخت خود انتخاب کرده است. شهری که نه قدمت اصفهان را داشت و نه اصالت شیراز، نه قداست مشهد و نه شهریت تبریز، شهری معمولی بود تقریبا در شمال ایران که تنها مزیتش نزدیکی‌اش به مقر ایل قاجار در گرگان بود؛ اما به نظر می‌رسید که آقامحمدخان نکته مهمی را در ناصیه این شهر دیده بود که به جای همه این شهرهای مهم آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. انتخابی که باعث شد سرنوشت تاریخ معاصر ایران با تهران گره بخورد. اما پاسخ به این سؤال که چرا تهران بهترین گزینه آقامحمدخان برای پایتختی بود را باید در دل تاریخ این شهر جستجو کرد؛ تاریخی که بخشی از آن در لایه‌های پنهان خاک این شهر همراه مردمانش دفن شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۵۹
فرهنگ و هنر