رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

در چابهار با پیمودن ۱۰۰ کیلومتر می‌توان جاذبه‌هایی منحصر به فرد دید که در جهان کمیاب است از کوه‌های مریخی که نمونه‌اش در آمریکای جنوبی است، تا تلاقی کویر و دریا که در آفریقا دیده می‌شود. مردم چابهار بلوچ هستند، و به گویش بلوچی سخن می‌گویند. اکثرشان اهل سنت و بسیار خونگرم و مهمان نوازند.

همجواری منطقه آزاد چابهار با دریا، نزدیکی به مدار رأس‌السرطان و قرار گرفتن در مسیر بادهای موسمی شبه قاره هند و جبهه‌های استوایی موجب شده است که دارای آب هوایی گرمسیری معتدل با رطوبت نسبی باشد. این منطقه گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان و خنک‌ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است.

بندر چابهار با مساحت یازده کیلومتر مربع هم عرض جغرافیایی بندر میامی در شبه جزیره فلوریدای آمریکا بوده و شرایط آب و هوایی آن نیز دقیقاً مشابه بندر میامی است. بندر چابهار گرچه شاید در نخستین نگاه، ناحیه‌ای محروم و فاقد جاذبه‌های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر آید؛ اما واقعیت آن است که چابهار بهشت گمشده ایران بخاطر جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی‎اش زیبایی بهشت گونه دارد و بخاطر عدم برخورداری‌اش از زیرساخت‌های گردشگری و راه‌های نامناسب دسترسی، گویی گمشده و از نگاه گردشگران پنهان مانده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۳۹
فرهنگ و هنر

جانشین ناجا گفت: متاسفانه سن اعتیاد در کشور به ۱۶ سال کاهش یافته است. ایوب سلیمانی صبح امروز در حاشیه معارفه فرمانده جدید انتظامی گلستان اظهار کرد: سن اعتیاد در کشور به ۱۶ سال رسیده است. وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار تن انواع مواد مخدر را در کشور کشف کرده‌ایم. جانشین ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر کشف کردیم.

سلیمانی تاکید کرد: حضور ما در مدارس و دانشگاه‌ها فعال است و تلاش می‌کنیم با رویکرد پیشگیرانه در کنار حوزه برخورد با کمک همه دستگاه‌ها، نقشه دشمنان که همانا آلوده کردن جوانان ما است به نتایج خوبی برسیم.وی از تشکیل قرارگاه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: یکی از رویکردها و ماموریت‌های ناجا دفاع از مرزهای کشور است که امروز در مرزها به بازدارندگی کامل رسیده‌ایم.

سلیمانی بیان کرد: تقویت آمادگی و توان ماموریتی پلیس در ابعاد مختلف و مبارزه با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی جز اولویت‌های جدی پلیس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۸ ، ۱۵:۴۸
فرهنگ و هنر

سفر را از دریاچه نئور آغاز کردیم. دریاچه نئور، دریاچه‌ای مابین شهرستان تالش و شهر اردبیل و خلخال می‌باشد دریاچه نئور، دریاچه طبیعی و آب شیرین می‌باشد، بارندگی‌های مناسب و وجود چشمه‌های فراوان سبب پایداری وضعیت دریاچه شده است و بعد از دریاچه نئور، منطقه سوباتان را انتخاب کردیم.

برای رفتن به این منطقه، اگر بخواهیم از راه آسفالت برویم، مسیر آستارا یا خلخال را انتخاب می‌کنیم اما فاصله این دو منطقه بسیار کم است و می‌توان از مسیرهای فرعی به ییلاق سوباتان رسید، با آمدن فصل بهار زیبایی‌های این منطقه دوچندان شده است و با دیدن یخچال‌های طبیعی و گل‌های بهاری و چشمه‌های پر آب و بسیار خنک، زمین سبز و آسمان آبی، بسیار جذاب می‌باشد. مسیری پر چالش و زیبا که بسیار مناسب برای آفرود سواران می‌باشد. طبیعت گردهای فاقد وسیله نقلیه نیزمی توانند با ماشین‌های محلی از این مسیر زیبا لذت ببرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۸ ، ۱۵:۴۷
فرهنگ و هنر