رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

پایگاه رتبه‌بندی تایمز از سال ۲۰۰۴ یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند. این نظام رتبه‌بندی اخیراً، برترین دانشگاه‌های قاره آسیا را منتشر کرد.

 

رتبه‌بندی ۲۰۲۱ دانشگاه‌های آسیا که توسط نظام رتبه‌بندی "تایمز هایر اجوکیشن" منتشر شد، ۱۳ شاخصه را برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نظر گرفت.

این دانشگاه‌ها بر اساس فعالیت‌های هسته‌ای، آموزش، تحقیقات، دانش، نقل و انتقالات و چشم‌اندازهای بین‌المللی خود مورد ارزیابی قرار گرفتند تا عملکرد آنها به کاملا جامع و دقیق بررسی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۲۰
فرهنگ و هنر

دبیر کل اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۳۴ سال از عمر ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گذرد، گفت: این ستاد دیگر نمی‌تواند از پس این معضل برآید و اولین اقدامی که باید در دولت آینده انجام شود، از نظر من ایجاد یک سازمان و ساختار ملی پاسخگو است، چراکه این ستاد دیگر پاسخگو نیست و دستگاه‌ها با عملکرد جزیره‌ای ستاد را جدی نمی‌گیرند.

علی هاشمی» دبیر کل اسبق ستاد مبارزه با مواد مخدر و عضو مجمع وزیران ادوار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مهمترین مطالبات در حوزه پیشگیری، درمان، مقابله و کاهش آسیب مواد مخدر گفت: در سال ۶۷ و در اواخر جنگ امام (ره) سران قوا را احضار کرد و تاکید کردند، بعد از جنگ اولویت اول کشور حل معضل مواد مخدر باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در راستای فرمایش امام خمینی (ره) اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار شد تا به سرعت این کار انجام شود، در آنجا قانون اصلاح شد و بر مبنای ماده ۳۳ قانون یک ستاد فراگیر شکل گرفت و از همه دستگاه‌های مرتبط نمایندگانی در این ستاد داشته باشند و به عنوان یک کار فرابخشی و با رویکرد حاکمیتی و ملی این کار را مدیریت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۵۳
فرهنگ و هنر

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کمبود ریزمغذی ها تا 30 درصد بهره وری کارمندان را کاهش می‌دهد، گفت: ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در جمعیت بین 30 تا 70 سال شایع تر است.

زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست کارگاه آموزشی بهبود تغذیه کارکنان که امروز در این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر نخستین علت مرگ و میر در جهان هستند، اظهار کرد: سالانه 38 میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر جان خود را از دست می‌دهند؛ مشکلات قلبی- عروقی، سرطان ها، دیابت و مشکلات تنفسی از شایع ترین بیماری های غیرواگیر محسوب می شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۰۰ ، ۱۸:۳۱
فرهنگ و هنر

عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ایران ۱۴: رفاه و تامین اجتماعی می‌گوید: در بخش مسکن، دولت ایران برنامه‌ای برای مسکن فرودستان ندارد در حالی که دولت طبق قانون اساسی موظف می باشد برایشان مسکن تهیه کند چرا که یکی از آیتم‌های مهم رفاه اجتماعی است.

محمدحسین شریف‌زادگان- عضو شورای سیاست‌گذاری همایش ملی «ایران ۱۴: رفاه و تأمین اجتماعی» که با هدف هم‌اندیشی درباره آموخته‌های سیاستی از رخدادهای تاریخی حوزۀ رفاه و تأمین اجتماعی در ایران قرن چهاردهم خورشیدی در سال پایانی این سده، توسط موسسۀ عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه رفاه اجتماعی ایران مسائل زیادی دارد، گفت: اول اینکه در ایران هنوز تکلیف نظریه عدالت مشخص نیست و نظریه عدالت امروزه به امر مدرن و جدید تبدیل شده و به مسئله جامعه مدنی ارجاع می‌شود. در واقع عدالت مفهوم فراگیری پیدا کرده و مصداقی شده است و هنوز در ایران تکلیف نظریه عدالت در سطح حکومت روشن نیست و ما نظرات مختلف می‌گوئیم و بعضی اوقات دیدگاه‌هایی داریم که ممکن است زیبا باشد، ولی مربوط به دورانهای بسیار گذشته است و هنوز نتوانستیم خود را با شرایط مدرن جدید تطبیق دهیم، بنابراین تکلیف نظریه عدالت در ایران نامشخص است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۰۰ ، ۱۴:۰۳
فرهنگ و هنر