رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش شرق در این نشست دکتر بخارایی با طرح این مسئله که عوامل روی‌آوردن به تن‌فروشی مشترک است، بیان کرد: «عواملی مثل فقر، اعتیاد زن یا شوهر، ازدواج اجباری و تنوع‌طلبی مردان و در مواردی بالا‌‌بودن عرضه تن‌فروشی و کم‌بودن موقعیت ازدواج می‌تواند از عوامل روسپیگری باشد. مطابق آمار، ٤٠ درصد مردان متأهل مشتری این قشر محسوب می‌شوند و مطابق گزارش بهزیستی، سن دختران تن‌فروش به ١٦ سال رسیده و سن فرار از منزل دختران به ٩ سال کاهش پیدا کرده است و باید در نظر داشت که فرار نیز می‌تواند از عوامل تن‌فروشی محسوب شود». وی افزود: «در ایران مطابق آمار ثبت‌شده، چند هزار زن خودفروش وجود دارد و از میان آنها ١٢درصد را زنان متأهل تشکیل می‌دهند. البته باید در نظر داشت این تنها بخشی از آمار است که ما به آن دسترسی داریم چراکه روسپیگری در کشور عملی مجرمانه است».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۶
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی ۳۴ کشور را در ۱۱ پارامتر رفاه شامل تعادل کار و زندگی، ثروت مالی، ایمنی، آموزش و کیفیت محیط زیستی مورد بررسی قرار داده است و از آمار سازمان ملل، دفاتر آمار ملی و سازمان گالوپ استفاده کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۲:۰۰
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا، حمید صرامی درنشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: طرح توانمندسازی و ایمن سازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه درزمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر در ۱۲ استان کشور آغاز می‌شود که در حال حاضر در 7 استان قم، قزوین، مرکزی، لرستان، سیستان بلوچستان، کرمان و امروز در آذربایجان غربی اجرا شده  و در  استانهای خراسان، گلستان، تهران، هرمزگان و خوزستان تا ماه آینده اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: در این طرح چند نکته از جمله کاهش تمایل به مصرف مواد در نوجوانان  براساس آموزش های تخصصی، افزایش دانش و آگاهی  دانش آموزان درباره تبعات و عوارض مصرف مواد از طریق آموزشهای مهارتی، ارتقای توانمندی روانی و اجتماعی و آموزش سبک فرزندپروری به پدر و مادر و آگاهی از شیوه‌های آموزش سبک فرزندپروری، دنبال می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۴:۳۳
فرهنگ و هنر

به گزارش خبر جنوب. غم در لایه لایه زندگی ایرانی ها خانه کرده؛ آن طور که اخیرا رئیس انجمن مددکاری ایران اعلام کرده، کشور ما پس از عراق غمگین‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود؛ از قرار معلوم، معیارهایی که با آنها میزان غمگین بودن کشورهای مختلف جهان محک زده شده، مواردی است همچون اختلالات روانی، از هم پاشیدگی خانواده و میزان سلامت روان.
اما آن طور که آمارها نشان میدهد، فارس هم جایگاه قابل توجهی در میان استان های غمگین ایران دارد؛ طوری که برای نمونه میزان ابتلا به اختلالات روان شناختی، استرس و فشارهایی از این دست در فارس از میانگین کشوری هم بالاتر است.
اینک باید پرسید، این وضع چه آینده ای را برای استان پیش بینی می کند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۵:۰۲
فرهنگ و هنر

افسرده‌ها، آنهایی که غم زیادی دارند، آنهایی که به پوچی رسیده‌اند، آنهایی که تنها به مرگ فکر می‌کنند پیش او می‌آیند تا با تجویزهایش خوب شوند و امید به زندگی در آنها دوباره به وجود بیاید.

به گزارش شهروند، خیلی‌ها را از مرز تاریکی زندگی به روشنایی رسانده و خیلی‌ها را هم از مرگ و خودکشی نجات داده است. با صحبت‌هایش و با نسخه‌هایش، شادی و افکار مثبت را به بیمارانش هدیه داده است. اما حالا تیتری در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها همه را شوکه می‌کند. دکتر فخاریان، پزشک مشهور اعصاب و روان در همدان دست به خودکشی زده و خودش را حلق‌آویز کرده است.

باورش سخت و درواقع غیرممکن است. کسی که با تحصیلات بالایش در همدان به‌عنوان یک پزشک اعصاب و روان توانسته بود به خیلی از بیمارانش امید به زندگی بدهد، حالا خودش با دستان خودش زندگی‌اش را به پایان رسانده است. این اتفاق تلخ و دردناک، قطعا بیماران دکتر فخاریان را خیلی بیشتر از بقیه دچار شوک کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۲
فرهنگ و هنر

به گزارش ایسنا به نقل از  US News & World Report Rankings، در این ارزیابی از 1000 دانشگاهی که از 65 کشور مورد بررسی قرار گرفته‍اند، 210 دانشگاه از ایالات متحده حضور دارند.

دانشگاه هاروارد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن، موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی)، دانشگاه استنفورد، دانشگاه برکلی کالیفرنیا و موسسه فناوری کالیفرنیا قرار دارند.

US News & World Report Rankings بزرگترین مرکز ارزیابی‍‌های جامع دانشگاهی در سطح جهان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۵ ، ۰۸:۳۲
فرهنگ و هنر

مرکز آمار ایران در گزارشی به بررسی برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است. بر اساس این بررسی که مربوط به دوره زمانی سه‌ماهه یعنی از سه ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (بهمن ماه ۱۳۹۴) است، مشخص شده که ۸۸.۲ درصد خانوارها به رادیو، ۹۹.۳ درصد خانوارها به تلویزیون، ۹۸.۷ درصد به تلفن، ۵۷.۴ درصد به رایانه، ۵۵.۵ درصد به اینترنت و ۹۵.۸ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۹
فرهنگ و هنر