رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شورای جهانی سفر و گردشگری که یک نهاد جهانی ناظر بر نقش گردشگری و سفر بر اقتصاد و اشتغال‌زایی در شهرهاست در گزارش سال ۲۰۱۷ خود در مجموع ۶۵ شهر جهان را با بالاترین شمار توریست و هزینه گردشگران مورد بررسی قرار داده که ۲۱ شهر نیز از منطقه آسیاپاسیفیک در این بررسی انتخاب شدند.
نتایج این ارزیابی نشان داد که شهرهای آسیایی در ۱۰ سال آینده همچنان پیشتاز رشد گردشگری در میان شهرهای جهان خواهند بود و در این میان شهر چونگ‌کینگ در غرب چین با رشد متوسط سالانه ۱۴ درصدی در جایگاه نخست رشد گردشگری شهری در جهان ایستاده است و پس از آن شهرهای گوانگژو، شانگهای و پکن که همگی در چین واقع شده‌اند در مکان‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۶ ، ۱۴:۳۶
فرهنگ و هنر
رئیس اداره ایدز و کنترل بیماریهای آمیزشی وزارت بهداشت، جدیدترین آمار مبتلایان به HIV در ایران رااعلام کرد و گفت: از کل موارد ابتلای جدید به ویروس HIV، حدود ۳۲ درصد را معتادان تزریقی و ۴۷.۱ درصد را ابتلا از طریق رابطه جنسی تشکیل می‌دهند.
پروین افسر کازرونی درخصوص جدیدترین آمار ابتلا به ویروس ایدز در کشور اظهار داشت: طبق آخرین آمار، تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد مبتلایان به ویروس HIV حدود 36 هزار 571 نفر است که 83 درصد را مردان و 17 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
افسر کازرونی با بیان اینکه 53 درصد از مبتلایان رده سنی 21 تا 35 سال هستند، درخصوص الگوی انتقال این مبتلایان تصریح کرد: از کل موارد ابتلا، 65.4 درصد مربوط به استفاده از سرنگ آلوده توسط افراد معتاد و 20.1 درصد ابتلا به دلیل رابطه جنسی کنترل نشده بوده است.
وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، الگوی ابتلا در موارد جدید حاکی از آن است که ابتلا به ویروس HIV از تزریق مواد مخدر با سرنگ آلوده به سمت رابطه جنسی گرایش پیدا کرده است، چرا که از کل موارد ابتلای جدید به ویروس HIV، حدود 32 درصد را معتادان تزریقی و 47.1 درصد را ابتلا از طریق رابطه جنسی تشکیل می‌دهند.
افسر کازرونی ادامه داد: چنانچه این بیماران به موقع شناسایی شده و تحت درمان قرار بگیرند، میزان ویروس در خون‌شان تا حدی کاهش پیدا می‌کند که دیگر قابلیت انتقال ندارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۶ ، ۱۵:۱۷
فرهنگ و هنر
همه ساله تحقیقاتی انجام می‌شود که طی آن فهرستی از گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌ها و کشور‌های دنیا منتشر می‌گردد. معیار‌هایی که برای اندازه گیری هزینه‌های زندگی در این مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرند از این قبیل هستند: قیمت غذا، نوشیدنی، لباس، لوازم خانگی، حمل و نقل و خدمات. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این آمار‌ها نسبی هستند؛ به این معنا که درآمد و هزینه‌های شهروندان هر کشور نیز به طور جداگانه مورد مطالعه قرار گرفته و نهایتا با میزان درآمد و هزینه‌های زندگی در شهر‌های دیگر دنیا مقایسه شده است.
در سال ۲۰۱۷ نیز فهرستی جهانی اعلام شد که طی آن ۱۳۳ شهر دنیا به عنوان گران‌ترین شهر‌های جهان برای زندگی معرفی گردیده اند. بر خلاف تصور عموم مردم، نیویورک یا لندن مقام اول را کسب نکردند؛ بلکه یک کشور آسیایی رتبه‌ی نخست را در این فهرست از آن خود کرد. اگر شما هم کنجکاوید که از این رتبه بندی‌ها با خبر شوید در ادامه همراه کارناوال بمانید. لازم به ذکر است که رسانه هایی، چون شبکه خبری آمریکایی سی ان بی سی (CNBC) و مجله اینترنتی و انگلیسی اِکونومیست (The Economist) نیز این فهرست را تایید کرده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۶ ، ۱۴:۴۴
فرهنگ و هنر