رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش آستان، یک جامعه شناس با تاکید بر اینکه معیارهای زیادی برای شناخت یک جامعه شاد وجود دارد گفت:امید به زندگی یکی از معیارهایی است که با سنجش آن می توان پی برد کدام جوامع شادتر هستند.
دکتر علیرضا شریفی یزدی عضو پژوهشکده خانواده ،ضمن اشاره به برخی معیارهای اصلی برای شناسایی جوامع شاد گفت:در جامعه ای که امید به زندگی بالا باشد خود به خود شادی در آحاد مردم آن جامعه موج می زند.دومین عامل مهم سلامت روان است .وقتی در بین مردم یک جامعه آسیب های روانی کمتر وجود داشته باشد به طور طبیعی مردم آن جامعه از ابتلای به بیماری های روانی در امان هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۵ ، ۰۹:۱۰
فرهنگ و هنر

پس از ثبت «قنات‌های ایرانی» به عنوان بیستمین اثر ایران در فهرست جهانی یونسکو در روز جمعه، کویر لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران نیز دقایقی قبل (یکشنبه 27 تیر) ازسوی کمیته جهانی یونسکو در کانون توجهات جهانی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، کویر لوت با مساحتی در حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر، در شمال شرقی استان کرمان قرار دارد و در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده شده و حدود 10 درصد وسعت کشور را دربر گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۵ ، ۰۹:۰۴
فرهنگ و هنر
مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: براساس آمار ثبت احوال در هر ساعت 19 واقعه طلاق در سطح کشور ثبت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله نصر ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز حمایتی کودک و خانواده شهرستان زنجان اظهار کرد: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متولی آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله طلاق، کودکان کار، کودکان خیابانی، خانه‌های سلامت، افراد دارای اختلالات هویتی ـ جنسی، اورژانس اجتماعی، سالمند‌آزاری، همسر‌آزاری و کودک‌آزاری است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۵:۵۱
فرهنگ و هنر
پرونده زنجیره ای 11 قنات ایرانی به عنوان بیستمین میراث فرهنگی ایران در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو که هم اکنون در استانبول درحال برگزاری است به ثبت جهانی رسید.
به گزارش فارس محمد حسن طالبیان با اعلام این خبر گفت: این اثر بر اساس دو معیاراز 6 معیار فرهنگی کمیته میراث جهانی شامل گواهی بی‌همتا یا دست‌کم استثنایی بر یک سنت فرهنگی و نمونه‌ای برجسته در معماری یا تکنولوژی که مرحله مهمی از تاریخ بشر را نشان دهد در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۰:۲۵
فرهنگ و هنر

به گزارش روز یکشنبه ایرنا بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان 1394 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، استان های کهگیلویه و بویراحمد با 56.5 و کردستان با 50.1 درصد بیشترین نرخ بیکاری جوانان 15تا 24 ساله را در میان سایر استان های کشور به خود تخصیص داده اند.
بیکاری هم اکنون در میان جوانان، زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خود را بیش از سایر گروه ها نشان می دهد و این سه گروه را تهدید می کند. به عبارت دیگر، در ایران فرصت های شغلی برای جوانان، زنان و دانش آموختگان دانشگاهی فراهم نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۳:۲۸
فرهنگ و هنر