رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۴۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود حدود 20 میلیون جوان 18 تا 29 سال در کشور از اجرای برنامه ازدواج سالم برای جوانان خبر داد و گفت: 2.5 درصد جوانان سوء مصرف مواد دارند.
 گلایل اردلان امروز سه شنبه در نشست خبری سلامت جوانان افزود: براساس آخرین آمار اعلام شده، حدود 20 میلیون جوان در کشور وجود دارد که 49.8 درصد آنان را دختران و 50.4 درصد آنان را پسران تشکیل می دهند.از این تعداد، 71.4 درصد جوانان در شهرها زندگی می کنند؛ 40.8 درصد مردان و 59.2 درصد زنان در این گروه (جوانان 18 تا 29 سال)، اضافه وزن داشته و 49 درصد مردان جوان و 52 درصد زنان جوان، فعالیت فیزیکی کمی دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۰۰
فرهنگ و هنر

روزنامه ایران نوشت: وزن آلودگی خودروهایی که در پایتخت تردد می کنند هرسال به بیش از 5 هزار تن می رسد یعنی مساوی با وزن250 تریلر همراه با کشنده حمل بار. این، یعنی فاجعه!
وزن آلودگی خودروهایی که در پایتخت تردد می کنند هرسال به بیش از 5 هزار تن می رسد یعنی مساوی با وزن250 تریلر همراه با کشنده حمل بار. این، یعنی فاجعه! حدود 6 میلیون موتور سیکلت و خودرو و اتوبوس شهری در تهران در حال رفت و آمد هستند و از این میان تاکنون فقط 500 هزار راننده برای بررسی آلایندگی و معیوب بودن وسیله نقلیه خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند. مراکزمعاینه فنی در طول سال گذشته از میان 3 و نیم میلیون موتورسیکلت، فقط 98 دستگاه را مورد بررسی قرار داده اند و این نشان می دهد که با وجود هزینه ناچیز معاینه فنی، تمایلی برای اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه وجود ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۵۹
فرهنگ و هنر

یک میلیون و 977 هزار گردشگر در سال 2013 از خاورمیانه به ایران سفر کردند و سهم گردشگران این منطقه از کل بازار گردشگری ورودی ایران 41.45 درصد بوده است.
به گزارش ایسنا، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنوز گزارش آماری دقیقی از تعداد گردشگران ورودی به ایران در سال 2014 نداده است، اما گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس که براساس سالنامه آماری 2015 سازمان جهانی جهانگردی تهیه شده، حاکی از آمار جالبی است.
 بر اساس این گزارش، بیشترین سهم بازار گردشگری ورودی ایران در سال 2013 به کشورهای حوزه خاورمیانه، یعنی بحرین، مصر، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، عمان، فلسطین، قطر، عربستان، سوریه و امارات تعلق دارد که از این میان عراق بالاترین رتبه‌ صدور گردشگر را به ایران کسب کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۲
فرهنگ و هنر

مسئولان برگزاری اکسپو میلان 2015 از فروش بیش از 11 میلیون قطعه بلیت در طول 10 روز ابتدایی برگزاری این رویداد مهم جهانی خبر دادند.
به گزارش ایسنا، در یک نشست خبری که در جریان برگزاری اکسپو میلان با حضور «جوزپه سالا» نماینده دولت ایتالیا در اکسپو، «مائوریزیو مارتینا»، وزیر کشاورزی ایتالیا و چند تن از دیگر مقامات ایتالیایی برگزار شد، «جوزپه سالا» از فروش 11.3 میلیون قطعه بلیت از طریق وب‌سایت‌ها، مجریان تور، توزیع‌کنندگان عمده، شرکاء و همچنین فروش مستقیم در 10 روز ابتدایی این مجموعه نمایشگاه‌های جهانی خبر داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۱
فرهنگ و هنر

رییس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت با اشاره به تخمین وجود 80 تا 90 هزار مبتلا به HIV/AIDS در کشور، گفت: براساس آخرین آمارهای دریافتی از سراسر کشور تا پایان پاییز سال 93، حدود 29 هزار مبتلا در کشور شناسایی و ثبت شده‌ و تحت پوشش برنامه‌های مراقبتی و درمانی رایگان و محرمانه قرار گرفته‌اند.
به گزارش ایسنا، دکتر عباس صداقت در نشست خبری سلامت جوانان که صبح امروز در وزارت بهداشت و در آستانه میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد، گفت: تقریبا نیمی از جمعیت کشور به عنوان نوجوان و جوان تلقی می‌شوند. جمعیتی که در هر جامعه‌ای کنجکاو هستند و خواستار تجربه رفتارهای مخاطره‌آمیزند. این جمعیت قشری هستند که بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی جوانان و نوجوانان برای محفاظت در مقابل رفتارهای مخاطره‌آمیز بسیار مهم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۰
فرهنگ و هنر

ابوالفضل حجتی‌پور امروز در همایش منطقه‌ای نسیم مهر، مهرورزی را عامل شرافت انسان دانست و اظهار داشت: این ویژگی انسان را اشرف مخلوقات نموده است.
وی با بیان اینکه حدود الهی با هدف اصلاح و تربیت در مکتب اسلام اجرا می‌شود، افزود: هدف از مجازات خطاکاران تنبه آنها است.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با بیان اینکه بازپروری در تمام زندان‌های دنیا معمول است، عنوان کرد: در ایران نیز این مهم مورد توجه است.
وی به اقدامات تامینی، تربیتی ، فرهنگی، ورزشی و هنری در زندان ها اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون کمبود منابع مالی از جمله مهمترین مشکلات در زندان های کشور است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۴۹
فرهنگ و هنر
پس از تیراندازی میان دو باند رقیب در تگزاس، ضرورت بازنگری قوانین مربوط به حمل اسلحه احساس شد اما تجربه نشان می‌دهد که آمریکا تنها کشوری در جهان است که در واکنش به این حوادث قوانین حمل سلاح را تسهیل‌تر می‌کند!
به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، اما شاید دانستن حقایقی که به آن اشاره خواهد شد، بتواند زنگ خطری برای کشورها باشد تا خشونت‌های ناشی از حمل اسلحه به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۲
فرهنگ و هنر