رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه

فرهنگی، اجتماعی، هنری و آموزشی

رصــدخــانــه
بایگانی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حقله مفقوده اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر باید با همت جدی مسوولان حل شود گفت: اکنون بر اساس آمارها 80 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر پس از ترک، بازگشت به اعتیاد را دارند.
به گزارش ایرنا، در یک نشست خبری در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: پارسال 43 هزار نفر از بهبودیافتگان مواد مخدر حرفه آموزی را فراگرفتند که دو هزار و 25 نفر از آنان در کمپ ها به اشتغالزایی مشغول شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۰
فرهنگ و هنر

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: می‌توان از دیوان عالی کشور به عنوان یکی از موفق‌ترین بخش‌های دستگاه قضایی در سال 93 نام برد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در نشستی خبری ظهار کرد: سال 93 قوه قضاییه سال پرکاری را پشت سر گذاشته که نشان می‌دهد مسئولیتی که بر دوش قوه قضاییه بوده رو به گسترش است.
وی ادامه داد: طبق آمار سامانه سجا سال گذشته 10 میلیون و 866 هزار پرونده در مراحل مختلف به دستگاه قضایی وارد شدند که با توجه به این تعداد می‌توان گفت این پرونده‌ها فشار مضاعفی بر دوش قوه قضاییه داشته است. همچنین از این تعداد پرونده 5 میلیون و 411 هزار و 938 پرونده یکتا در قوه قضاییه تشکیل شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۹
فرهنگ و هنر
گرچه شاخصه ها و سنجه های این مطالعات بیشتر اقتصادی و کمتر فرهنگی- اجتماعی است اما این گونه خبرها در داخل کشور ما با دو بازخورد متفاوت روبه رو می شود.
به گزارش خبرآنلاین، عده‌ای معتقدند که بله کاملا درست است ما ملت غمگینی هستیم که به دلایل متفاوت از جمله تاریخ وعقاید و وضعیت فعلی اقتصادی غمگینیم و حتی غم را ارزشی اجتماعی -اعتقادی می شمریم در طرف دیگر عده ای هستند که معتقدند مردم ایران بارها علیرغم اینکه در سخت ترین شرایط اقتصادی و حتی جنگی بوده اند اما روحیه شاد خود را حفظ کرده اند و این را می توان از طنزی که در محاوره مردم وجود دارد نیز جست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۲
فرهنگ و هنر
چهارمین حراج تهران با فروش خیره کننده ٢١ میلیارد و ٤٠ میلیون تومانى تمام رکوردهاى فروش آثار هنرى در ایران را شکست و به پررونق ترین شب فروش آثار هنرى ایران در سراسر دنیا بدل شد
 به گزارش ایلنا، سید محمد بهشتى گفت: "رقم رکورد ٢١ میلیارد که در چهارمین حراج تهران به ثبت رسید، معادل یکسال اکران اول سینمای ایران است."
این چهره شناخته شده در عرصه هاى مدیریت سینما و میراث فرهنگى توضییح داد:" البته محل اکران یکی از درآمدهای سینماست،اما ٢١ میلیارد، تقریبا معادل اکران اول سینمای ایران است."
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۰۷:۵۱
فرهنگ و هنر
روزنامه شرق نوشت: پنجمین کنگره خاورمیانه ای راینولوژی و جراحی پلاستیک صورت با حضور متخصصانی از ٢٧ کشور جهان یازدهم اردیبهشت امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد. در این مراسم، تندیس یک عمر فعالیت علمی و حرفه ای ثمربخش که مزین به نام پروفسور «فضل الله رضا»، اندیشمند ایرانی معاصر است، به پروفسور «پیترو پالما»، رئیس آکادمی جراحی پلاستیک صورت، اروپا و رئیس فدراسیون جهانی انجمن های جراحی پلاستیک صورت اعطا شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۰
فرهنگ و هنر

بنابراعلام گزارش از وزارت بهداشت بیش از یک میلیارد نفر در دنیا و حدود 10 میلیون نفر در ایران سیگار مصرف می کنند و متاسفانه گرایش به سیگاری شدن به سرعت در بین نوجوانان و جوانان در حال افزایش است واقعا علت اینکه مردم به استقبال دشمن سلامتی خود می روند و سلامت خود را به خطر می اندازند چیست؟ و چه عواملی افراد را در برابر این خطر ناتوان و تسلیم می سازد؟
خدیجه محصلی مسوول سوء مواد دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ضعف در اطلاع رسانی و آگاهی سازی مستمر، نبود آموزش مدون و در نهایت برخی عوامل اجتماعی و محیطی را مهم ترین علت روند رو به افزایش آمار مصرف دخانیات در کشور می داند می گوید: متاسفانه بر اساس اطلاعات بدست آمده در حال حاضر حدود یک و نیم میلیارد نفر در جهان سیگار مصرف می کنند و انتظار می رود تا سال 2020 این آمار به 6/1 میلیارد نفر در سال برسد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۰۸
فرهنگ و هنر

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت : میزان بی سوادی در کشور هم اکنون 15 درصد اعلام است.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، آقای مهدی‌زاده در آیین تجلیل از دستگاهای برتر و فعال در عرصه سوادآموزی استان اصفهان گفت : 600 هزار نفر از این افراد والدین دانش آموزان در حال تحصیل کشورند که روند باسوادی آنان با برنامه های نهضت سوادآموزی در حال انجام است.
وی بابیان اینکه در سال تحصیلی 93-94 یک میلیون و 400 هزار نفر دانش آموز 6 تا 18 سال در هیچ یک از مدارس کشور ثبت نام نکردند افزود : از این تعداد 250 هزار نفرشان بی سواد مطلق اند و بقیه آنان پس از 2 تا 4 سال تحصیل را رها کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۹
فرهنگ و هنر